المپیک ۲۰۲۴ و اجرای محدودیت سرعت و کارپولینگ در پاریس

شهرداری پاریس محدودیت سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت (۳۰ مایل در ساعت) را با آغاز المپیک ۲۰۲۴ در یکی از شلوغ‌ترین جاده‌های اروپا اعمال خواهد تا از بروز هرگونه ترافیک و هرج‌ومرج جلوگیری کند. علاوه بر این، شهر میزبان یک مسیر مخصوص کارپولینگ (هم‌سفری چند نفر با یک خودرو) خواهد بود تا آلودگی هوا را کاهش دهد.

به گزارش سرویس خبرگزاری ایمنا، شهرداری پاریس اعلام کرده است که با هدف کاهش آلودگی و سر و صدا از بلوار پریفریک، یکی از شلوغ‌ترین جاده‌های اروپا، محدودیت سرعت کیلومتر در ساعت را با فرارسیدن بازی‌های المپیک اجرایی خواهد کرد.

شورای شهر پاریس گفته است که کاهش سرعت برنامه‌ریزی شده در این بلوار مرکزی از سرعت کنونی ۷۰ کیلومتر در ساعت به ۵۰ کیلومتر در ساعت، درست پس از بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد. علاوه بر این، یک خط حمل‌ونقل عمومی و مسیر کارپولینگ (هم‌سفری چند نفر با یک خودرو) نیز در نظر گرفته شده است.

اجرای طرح محدودیت سرعت و کارپولینگ در پاریس

مسیر کارپولینگ در زمان اوج ترافیک، از ساعت ۷ تا ۱۰:۳۰ صبح و از ساعت ۴ تا ۸ بعدازظهر فعال می‌شود و فقط وسایل نقلیه‌ای که حداقل دو نفر سرنشین داشته باشند، خودروهای عمومی و خدمات اضطراری و تاکسی‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند.

مسئولان شهری تصمیمات جدید برنامه‌ریزی شهری را که با فرارسیدن المپیک ۲۰۲۴ اتخاذ شده است، به عنوان دستاورد در نظر گرفته‌اند، چرا که در حالت عادی انجام آن‌ها به نبردهای فرهنگی چندساله نیاز داشت.

مقامات فرانسوی از فرصت مهم و نادر میزبانی رویدادی جهانی برای معرفی یا تسریع برخی تغییرات در منظر شهری استفاده کرده‌اند که اغلب آن‌ها تاکنون موفقیت‌آمیز بوده است.

کاهش سرعت خودروها، گام مهم طرح جدید اقلیمی پاریس ۲۰۳۰-۲۰۲۶ است که به دنبال تبدیل پایتخت فرانسه به مکانی تمیزتر، انعطاف‌پذیرتر و راحت‌تر برای زندگی است.

اجرای طرح محدودیت سرعت و کارپولینگ در پاریس

کد خبر 707175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.