فوت ۸۳ درصد مصدومان حوادث رانندگی اصفهان در مراکز درمانی

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ۱۲ درصد از حادثه‌دیدگان حوادث رانندگی هفت ماه نخست سال جاری در صحنه تصادف، پنج درصد حین انتقال به مراکز درمانی و ۸۳ درصد در مراکز درمانی جان باختند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ علی اصغر زارع اظهار کرد: بر اساس آمارها و تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته در پلیس راهور استان اصفهان طی مدت هفت ماه سال جاری، ۲۳۷ فقره تصادف فوتی در راه‌های شهری استان رخ داده است، در این حوادث ۲۴۵ نفر جان باختند که در تعداد فقره تصادفات و تعداد جان‌باختگان به ترتیب پنج و سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.

وی افزود: در این مدت ۱۱۱۲ فقره تصادف جرحی با ۱۳۰۸ نفر مجروح نیز رخ داد که در تعداد فقره تصادفات و تعداد مجروحان به ترتیب با ۱۷ و ۱۳ درصد افزایش مواجه بودیم.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با ثبت ۳۲ هزار و ۳۱۹ فقره تصادف خسارتی توسط مأموران این پلیس، تصریح کرد: تعداد تصادفات خسارتی ثبت شده در سامانه پلیس راهور طی هفت ماه نخست سال جاری افزایش ۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: اصفهان با ۱۱۳ نفر فوتی، خمینی‌شهر با ۲۸ نفر فوتی، نجف‌آباد با ۲۰ نفر فوتی، کاشان با ۲۰ نفر فوتی، فلاورجان با ۱۲ نفر فوتی، لنجان با ۱۰ نفر فوتی و شاهین‌شهر با هشت نفر فوتی بیشترین تعداد جان باختگان در حوادث رانندگی هفت ماه سال جاری را داشتند.

سرهنگ زارع با بیان اینکه ۵۰ درصد از جان‌باختگان حوادث رانندگی در معابر شهری اصفهان موتورسواران، ۲۸.۵ درصد عابران پیاده و ۲۱.۵ درصد رانندگان و سرنشینان خودروها هستند، گفت: بیشترین میانگینی سن جان‌باختگان ۱۸ تا ۳۰ سال و ۵۵ سال به بالا بوده و بیشترین روز جان باختن افراد در تصادفات رانندگی نیز شنبه و جمعه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نداشتن توجه به جلو با ۴۵ درصد، نداشتن توانایی در کنترل وسیله نقلیه با ۲۳ درصد، رعایت نکردن حق تقدم با ۱۲ درصد، تغییر مسیر ناگهانی با ۱۱ درصد، حرکت در خلاف جهت با پنج درصد، عبور از چراغ قرمز با دو درصد و تجاوز از سرعت مطمئنه با دو درصد بیشترین و کمترین علل وقوع حوادث رانندگی در معابر شهری استان اصفهان طی سال جاری بودند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ۱۲ درصد از مصدومان حوادث رانندگی در صحنه تصادف، پنج درصد حین انتقال به مراکز درمانی و ۸۳ درصد در مراکز درمانی جان باختند، اضافه کرد: این موضوع نشان می‌دهد که مسئولان باید مربوطه در زمینه انتقال سریع‌تر مصدومان حوادث رانندگی به مراکز درمانی اقدامی اساسی صورت دهند.

وی با بیان اینکه ثانیه‌ها در رسیدگی به مصدومان حوادث رانندگی بسیار اهمیت دارند و حضور سریع نیروهای امدادی سر صحنه تصادف در نجات جان مصدومان حوادث از مرگ حتمی تأثیر بسیار زیادی می‌تواند داشته باشد، خاطرنشان کرد: احداث ایستگاه‌های امدادی اورژانس در نقاط مختلف شهر، راه‌اندازی موتورلانس و راه‌اندازی گشت‌های ویژه نیروهای امدادی به وسیله خودرو، موتورسیکلت و حتی دوچرخه از مواردی هستند که می‌توانند در رسیدگی سریع به مصدومان حوادث و کاهش جان‌باختگان کمک بسیاری کنند.

کد خبر 706997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.