تهران، کرج، اراک و اصفهان در معرض تشدید آلاینده‌های جوی / روند تدریجی افزایش دما

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به روند تدریجی افزایش دما در کشور گفت: از امروز تا دوشنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه تهران، کرج، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان، بارش باران، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و روز یکشنبه در بعضی مناطق شمال غرب کشور، ابرناکی، رگبار پراکنده و افزایش سرعت وزش باد رخ خواهد داد و در سایر مناطق کشور، جوی آرام و پایدار مستقر خواهد بود.

وی افزود: روز دوشنبه به تدریج با ورود سامانه بارشی در نواحی شمال غرب و غرب کشور، افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید، در بعضی مناطق سردسیر و مرتفع، بارش برف و در سواحل غربی دریای خزر، بارش پراکنده انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز سه‌شنبه بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت و در بعضی مناطق شمال شرق کشور، بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه در هرمزگان و جزایر تنگه هرمز، ابرناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست و در سایر نقاط کشور، جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین از امروز تا دوشنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه تهران، کرج، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: از امروز تا اواسط هفته در بیشتر نقاط کشور روند تدریجی افزایش دما انتظار می‌رود، روز سه‌شنبه در نواحی شمال غرب و سواحل دریای خزر و روز چهارشنبه در شمال شرق، کاهش محسوس دما رخ خواهد داد و از اواخر وقت دوشنبه و روز سه‌شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف در بعضی ساعت‌ها غبار آلود، با بیشینه ۱۷ و کمینه ۲ درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، صاف تا قسمتی ابری و غبار آلود با بیشینه ۱۷ و کمینه ۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 706885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.