آبان؛ ماه شکست رکورد فروش گیشه‌ها / تنوع ژانر به نفع مخاطب و سینما

توجه به سلیقه مخاطبان در چینش اکران‌های سینمایی یکی از مهم‌ترین عوامل رونق گرفتن گیشه‌ها است، زیرا با چینش درست آثار در اکران و در نظر گرفتن سلیقه مختلف مخاطبان، آمار مخاطب سینما افزایش خواهد داشت و آبان ۱۴۰۲ مصداقی واضحبر این ادعاست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در دهه اول آبان به روال ماه قبل، رقابت در گیشه سینماها مختص به فیلم‌های طنز و در کنار آن «بچه زرنگ بود» اما از دهم آبان و با اکران «سرهنگ ثریا» و در ادامه «عامه‌پسند»، «حدود ۸ صبح» و «جوجه‌تیغی» به نوعی عدالت به اکران سینمایی بازگشت و فیلم‌های سینمایی با ژانرهای کمدی، کودک و نوجوان، اجتماعی و دفاع مقدس به رقابت با یکدیگر پرداختند.

درباره فیلم‌های سرهنگ ثریا، جوجه تیغی، عامه پسند و حدود ۸ صبح بیشتر بخوانید

توجه به سلیقه مخاطبان در چینش اکران‌های سینمایی یکی از مهم‌ترین عوامل رونق گرفتن گیشه‌ها است زیرا با چینش درست آثار سینمایی در اکران و از سویی با در نظر گرفتن تمام سلیقه‌ها، زمانی که در طول مدت زمان اکران هر مخاطب با هر سلیقه‌ای فیلمی برای تماشا داشته باشد، مخاطب سینما افزایش خواهد داشت چراکه سینما تفریحی نیست که به‌طور مرتب در برنامه روزانه و هفتگی افراد و خانواده‌ها وجود داشته باشد و بر همین اساس در نقاط طلایی می‌توان آن‌ها را با این این هنر آشتی داد.

بر همین اساس آبان ۱۴۰۲ یکی از نقاط طلایی سینمای ایران در مدت اخیر در موضوع تنوع ژانرهای اکران بود و گیشه‌ها با ۱۴۹ میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان، پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین روزها را گذراندند.

آبان؛ ماه شکست رکورد فروش گیشه‌ها / تنوع ژانر به نفع مخاطب و سینما

نوزدهم آبان با فروش ۹ میلیارد و ۳۲۱ میلیون، ۲۶ آبان با فروش ۹ میلیارد و ۸۷ میلیون تومان و ۵ آبان با فروش ۸ میلیارد و ۴۶۲ میلیون تومان به ترتیب پرفروش‌ترین روزهای این ماه بودند و به این ترتیب آبان‌ماه تاکنون پرفروش‌ترین ماه سینمای ایران در سال ۱۴۰۲ بوده است.

آبان؛ ماه شکست رکورد فروش گیشه‌ها / تنوع ژانر به نفع مخاطب و سینما

آبان؛ ماه شکست رکورد فروش گیشه‌ها / تنوع ژانر به نفع مخاطب و سینما

همچنین فیلم‌های سینمایی «هتل» با فروش بیش از ۸۴ میلیارد تومان، «بچه زرنگ» با فروش بیش از ۲۱ میلیارد تومان، «فسیل» با فروش بیش از ۱۳ میلیارد تومان، «گیج‌گاه» با فروش بیش از ۷ میلیارد تومان، «نارگیل ۲» و «شهر هرت» هر کدام با فروش بیش از ۴ میلیارد تومان، «عامه‌پسند» با فروش بیش از ۲ میلیارد تومان، «جوجه‌تیغی» و «حدود ۸ صبح»، «جنگل پرتقال» و «هولیا» هر کدام با فروش بیش از یک میلیارد تومان به ترتیب، اول تا یازدهم جدول فروش آبان را به خود اختصاص دادند.

آبان؛ ماه شکست رکورد فروش گیشه‌ها / تنوع ژانر به نفع مخاطب و سینما

نگاهی به فیلم‌های پرفروش و عملکرد انفرادی آن‌ها در آبان

فیلم «هتل» با سهم ۵۳.۹۲ درصدی یعنی تعداد ۲ میلیون و ۲۳ هزار و ۷۷۳ نفر در ۲۷ هزار و ۴۱۳ سانس اکران و درآمد ۸۴۲ میلیارد و ۲۹۳ میلیون و ۷۶۵ هزار ریال رتبه نخست را به خود اختصاص داده و به دنبال آن «بچه زرنگ» با سهم ۱۸.۶۸ درصدی از کل مخاطبان معادل ۷۰۱ هزار و ۱۳۴ بلیت فروخته شده برای ۱۳ هزار و ۶۷۹ سانس اکران و درآمد ۲۱۸ میلیارد و ۲۲۰ میلیون و ۹۹۷ هزار ریال جایگاه دوم را در اختیار گرفت.

«فسیل» هم با سهم ۸.۸۹ درصدی از کل مخاطبان هفته مورد نظر معادل ۳۳۳ هزار و ۷۵۶ بلیت فروخته‌شده برای ۷۴۹۷ سانس و درآمد ۱۳۶ میلیارد و ۲۵۱ میلیون و ۷۰ هزار ریال جایگاه سوم را در اختیار گرفت و «گیج‌گاه» نیز با سهم ۵.۰۲ درصدی از کل مخاطبان دوره یاد شده که معادل ۱۸۸ هزار و ۲۹۲ بلیت فروخته شده برای ۶۸۱۵ سانس اکران است درآمدی معادل ۷۸ میلیارد و ۶۸۵ میلیون و ۷۷۰ هزار ریال را تجربه کرد و جایگاه چهارم را به نام خود کرد.

«نارگیل ۲» با سهم ۳.۷۲ درصدی یعنی ۱۳۹ هزار و ۶۰۰ بلیت فروخته شده برای ۴۶۲۰ سانس اکران درآمدی معادل ۱۴۹ میلیارد و ۱۱۳ میلیون و ۵۱۵ هزار ریال داشت و جایگاه پنجم را در اختیار گرفت و «شهر هرت» با سهم ۲.۷۴ درصدی معادل ۱۰۳ هزار و ۲۱ بلیت فروخته شده برای ۴۰۷۸ سانس اکران و درآمد ۴۲ میلیارد و ۹۶۲ میلیون و ۳۰۵ هزار ریالی جایگاه ششم را به‌نام خود کرد و «عامه‌پسند» هم با سهم ۱.۴۳ درصدی ۵۳ هزار و ۶۹۶ مخاطب برای ۱۹۳۲ سانس اکران توانست درآمدی معادل ۲۵ میلیارد و ۵۴۰ میلیون و ۴۶۰ هزار ریال جایگاه هفتم را به‌نام خود کرد.

در همین حال «جوجه‌تیغی» هم با فروش ۴۲ هزار و ۵۷ بلیت یعنی سهم ۱.۱۲ درصدی از کل مخاطبان برای ۱۲۱۴ سانس توانست درآمد ۱۸ میلیارد و ۷۲۸ میلیون و ۶۱۰ هزار ریالی را در کارنامه داشته باشد تا به جایگاه هشتم پرمخاطب‌های این ماه بسنده کرده باشد و نهمین جایگاه هم با فروش ۳۸ هزار و ۸۷ بلیت یعنی سهم ۱.۰۱ درصدی از کل مخاطبان دوره مورد نظر برای ۱۶۵۷ سانس و درآمد ۱۷ میلیارد و ۷۷۱ میلیون و ۸۱۰ هزار ریالی به «حدود ۸ صبح» رسید.

آبان؛ ماه شکست رکورد فروش گیشه‌ها / تنوع ژانر به نفع مخاطب و سینما

به گزارش ایمنا، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی مدتی قبل در گفت‌وگویی با اشاره به آماری از میزان فروش سینما در مدت اخیر گفت: هم‌اکنون ۶۰۰ میلیارد فروش را رد کرده و رکورد جدیدی در فروش سینما زده‌ایم؛ از نظر تعداد مخاطب نیز ۱۳ میلیون مخاطب را رد کردیم که باز هم رکورد به حساب می‌آید و به نظرم اگر با همین روند ادامه دهیم و استقبال از آثار ادامه داشته باشد، شاید اقتصاد سینما به ۱۰۰۰ میلیارد تا پایان سال برسد.

بر همین اساس و بنا بر آمار و نکات مذکور، یکی از اصلی‌ترین راه‌های جذب مخاطبان به سینما، رعایت عدالت در اکران‌ها است و بر اساس اگر مسئولان مربوطه در اکران‌های بازه‌های مختلف به این نکته توجهی ویژه داشته باشند در ادامه و بنا بر قول رئیس سازمان سینمایی تا پایان سال اقتصاد سینما به ۱۰۰۰ میلیارد نیز خواهد رسید و این آمار دور از انتظار نخواهد بود.

کد خبر 706797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Gghhh IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    0 0
    به نظر من مریم سبک زندگی هر کسی فرهنگ هرکسی اعتقادات هرکسی راه و روش زندگی هر کسی به خودش مربوطه ولی اینکه کسی این مدت طولانی و با این وسعت سعی کنه خودش رو آدم دیگری فرد دیگری شخص دیگری جور دیگری جلوه بده و جابزنه که سر دیگران کلاه بذاره و از دیگران سواستفاده کنه و به دیگران آسیب بزنه و زندگی شون رو خراب کنه از نظر هیچ فرهنگی در هیچ کجای دنیا قابل توجیه و قابل قبول نیست و فقط و فقط اسمش کلاهبرداری و سواستفاده از دیگران هست نه سلیقه ی شخصی !!!!!!!! واز نظر هیچ فرهنگی در هیچ کجای دنیا قابل پذیرش و قابل قبول و قابل احترام نیست !!!!! اینکه کسی بین مردم یه شهرتی رو به دست بیاره و اینقدر این همه و این مدت از شهرتش برای گول زدن فریب دادن و کلاه گذاشتن سر دیگران سواستفاده کنه و هزارجور مخفی کاری پنهان کاری دروغگویی و فریبکاری کنه و خودش رو کاملا آدم دیگری شخص دیگری فرد دیگری جلوه بده. در هیچ کجای دنیا و در هیچ فرهنگی در کل دنیا قابل قبول قابل احترام و قابل پذیرش نیست !!!!!! و سلیقه ای به حساب نمیاد !!! به نظر من سبک زندگی هرکسی راه و روش زندگی هرکسی فرهنگ و تفکر هرکسی به خودش مربوط هست ا