فصل جدید سریال «رحیل» به تلویزیون رسید + خلاصه و بازیگران

فصل جدید سریال «رحیل» روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا،،فصل دوم سریال «رحیل» از امشب _شنبه چهارم آذر_ به کارگردانی مسعود آب‌پرور و تهیه‌کنندگی رامین عباسی‌زاده از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

زمان پخش رحیل

این سریال در ۳۴ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای، شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

خلاصه سریال رحیل

سریال «رحیل» با داستانی تاریخی-ماجراجویانه حدفاصل قاجار تا پهلوی را زیر ذره‌بین برده، امتداد داستان توطئه‌هایی را دربرمی‌گیرد که شاهزاده‌ای خوش‌طینت به نام محا را دربرگرفته، او از یک سو دل به معشوق خود اصلان داده و از سوی دیگر زمان خان است که در پی جادوی همسرش بی‌تاج، خاطرخواه او شده است. سلسله قاجار در شرف فروپاشی است و محا باید راه نجاتی برای خود و اندرونی بیابد.

بازیگران سریال رحیل

حمیدرضا آذرنگ، ثریا قاسمی، اندیشه فولادوند، نسیم ادبی، هومن برق‌نورد، کاظم هژیرآزاد، ریحانه رضی، علی عباسی‌زاده، مریم کاویانی، معصومه عربی، ابتسام بغلانی، غزاله اکرمی، محسن امیری، ستاره دهقانی، هانیه غلامی، مهرداد نیکنام، محسن نقیبیان، شاهو رستمی، فتح‌الله طاهری و زنده‌یاد حسام محمودی از جمله بازیگران این سریال تاریخی هستند.

هوش مصنوعی جانشین حسام محمودی در سریال «رحیل» را انتخاب کرد

پیش از این نیز رامین عباسی‌زاده تهیه کننده این سریال در گفت‌گویی با بیان اینکه گروه سازنده سریال رحیل در حال حاضر در لوکیشن شهرک سینمایی غزالی مستقر هستند و فیلمبرداری حدوداً تا اواسط مهر ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: برای آنکه سریال بتواند در کنار نماهای داخلی، نماهای بیرونی متنوعی داشته باشد، سعی کردیم نماهای بیرونی را تکه تکه کنیم و منطبق بر هر نما، لوکیشن مربوطه را پیدا کنیم؛ لوکیشن‌هایی که از نقاط مختلف تهران و حومه‌اش تا سمت گچسر و در دل کوه‌های گچسر را شامل می‌شود.

مسیری غیرمنتظره

وی درباره خط داستانی فصل دوم «رحیل» افزود: داستان فصل دوم در امتداد فصل اول است، اما پر از لحظه‌ها و پیچ‌های داستانی غیرمنتظره و شرایط کاراکترهای اصلی سریال یعنی بی‌تاج و محا و سرگرد زمان خان، به مسیری می‌رود که غیرمنتظره است؛ باید سریال را دید تا درک کرد و اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم، داستان لو می‌رود.

تهیه‌کننده سریال «رحیل» درباره ترکیب بازیگران فصل دوم گفت: شاکله بازیگران فصل دوم «رحیل» همین بازیگران فصل اول هستند، اما ممکن است نقش‌های خُردی به کار جهت تکمیل داستانک‌های سریال اضافه شود، البته چون بین دو فصل وقفه می‌افتد حتماً قبل از پخش فصل دوم، چکیده‌ای از فصل اول را پخش می‌کنیم و سپس فصل دوم را آغاز خواهیم کرد.

وی درباره دلیل تمایل سازندگان سریال‌ها به روایت قصه در دوره قاجار هم خاطرنشان کرد: واقعیتش آن است که هسته اصلی داستانی سریال «رحیل»، مقطعی در حال گذار است که از اواخر قاجار تا ابتدای پهلوی، جریان دارد، حالا هرچه داستان جلوتر برود، تصاویری تازه از فصل دوم و شروع پهلوی را هم می‌بینیم؛ تصاویری عمدتاً متمرکز بر نقش زنان در آن دوره که اغلب مابازای تاریخی هم دارند، به جز این در سریال «رحیل» برخلاف سریال‌های مشابه تصویرگری از اجتماع غیردرباری و ارتباط دربار و مردم هم هست که به نوعی مردم‌شناسی آن دوره کمک می‌کند.

ریسک بازیگران جدید در سریال تاریخی

عباسی‌زاده پیرامون انتخاب بازیگران سریال گفت: هم بازیگران مطرح و باسابقه در سریال حضور دارند و هم بازیگران جوان و نوجویی که کاملاً تحت کنترل قرار گرفته‌اند تا بتوانند همگن با بازیگران مطرح ایفای نقش کنند، در این راستا هدفمان این بود که در این سریال در کنار سرگرم‌کنندگی مخاطب، نوعی معرفی استعدادهای تازه بازیگری هم داشته باشیم تا در سال‌های آینده باز از چنین استعدادهایی استفاده شود.

وی با اشاره به استفاده هم‌زمان از نماهای رئال و سی‌جی‌آی (جلوه‌های ویژه رایانه‌ای) و حتی تکنیک هوش مصنوعی در سریال توضیح داد: سعی کردیم کم‌فروشی نکنیم و سریالی تولید کنیم که از منظر تصویربرداری برای مخاطب روز، قابل قبول باشد و برای همین به غیر از استفاده از نماهای رئال و نماهای رایانه‌ای، بخش‌هایی از کار را از هوش مصنوعی استفاده کردیم، برای مثال بعد از فوت حسام محمودی، بازیگر مشابه کاراکتر را با هوش مصنوعی پیدا کردیم یا در طراحی و اجرای تیتراژ اولیه که بازنمایی عاشوراست از هوش مصنوعی استفاده شده و با نظارت انسانی، کار به کمال رسید، البته باید تاکید کنم که هیچ ابزار رایانه‌ای بدون وجود طراحی انسانی خلاقانه به باروری نمی‌رسد.

شخصیت‌های «رحیل» واقعی هستند

تهیه‌کننده سریال «رحیل» درباره مابه‌ازای تاریخی برخی کاراکترهای رحیل که در میان مخاطبان هم فراگیر شده است، اظهار کرد: سعی کردیم چه در داستان‌پردازی و چه شخصیت‌پردازی بر اساس منابع تاریخی موجود پیش برویم و مثلاً در شخصیت‌های تاریخی‌مان، عکس‌های تاریخی شخصیت شازده محمدحسن را پیدا کردیم، همچنین تصویر کاراکتر بدرالملوک را در منابع یافتیم و تلاش کردیم بازیگرانی مشابه از نظر ظاهر پیدا کرده و با گریم، شباهت را کامل کنیم.

وی درباره دورنمای خود از تولید سریال‌های متنوع برای تلویزیون و در عین حال رقابت با شبکه خانگی و سریال‌های روز خارجی گفت: به هر حال هر سریال‌ساز و فیلمسازی باید محصولات روز همکاران داخلی و خارجی را ببیند و بعد حین تولید به دنبال حفظ یا ارتقای استانداردها باشد. باید چه در طراحی داستان، چه انتخاب بازیگر، چه کیفیت تولید به‌خصوص در تصویربرداری باید نگاهمان به‌روز باشد تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

فصل اول سریال رحیل

فصل اول مجموعه تاریخی «رحیل» به کارگردانی مسعود آب‌پرور روایتی دست‌اول از پایان دوران قاجار و ابتدای پهلوی را ارائه کرد؛ این سریال روایتی از حادثه‌ای عاشقانه در پایان قاجاریه و ابتدای روی کار آمدن حکومت پهلوی بود که با بازگشت «مها» از سفر کربلا همراه بود.

این مجموعه، قصه‌ای زنانه دارد و روایتگر فردی به اسم «مها» و از دربار قاجار بود که تلاش می‌کرد دیگر زنان اندرونی را با خود متحد و یک تعزیه عاشورایی اجرا کند؛ فصل اول سریال تاریخی «رحیل» از بیست‌وهشتم مرداد به روی آنتن شبکه سه رفت و حمیدرضا آذرنگ، اندیشه فولادوند، کاظم هژیرآزاد، ابتسام بغلانی و زنده‌یاد حسام محمودی در آن نقش‌آفرینی کردند.

کد خبر 706791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.