فلسفه تشکیل بسیج مقابله با استکبار است

امام‌جمعه شهرستان نایین گفت: در کمتر از یک‌ماه از قضیه ۱۳ آبان یعنی در ۵ آذر ۱۳۵۸، امام خمینی (ره) فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند و در حقیقت فلسفه تشکیل بسیج، پاسخی به مقابله با تهدیدات استکبار و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مطهرخو ظهر امروز _سه شنبه سوم آذرماه_ در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان نائین ضمن تقدیر و تشکر از استانداری اصفهان که در یک اقدام انقلابی، مانع برگزاری یک کنسرت موسیقی در شهر شهیدپرور اصفهان شد، اظهار کرد: اگر قانون در این زمینه‌ها ضعف دارد باید اصلاح شود و در این راستا قویاً از اقدام استانداری اصفهان حمایت می‌کنیم و از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که اگر قوانین نیاز به اصلاح دارد، آن را اصلاح کند.

حجت‌الاسلام مطهرخو افزود: متأسفانه در شهرستان نائین در برخی ادارات چه فرهنگی و چه غیر فرهنگی دچار ضعف مدیریتی هستیم، که این ضعف ناشی از دخالت برخی مسئولان و نمایندگان مجلس از سال‌های قبل در انتصابات است و این خلاف منویات رهبر انقلاب است زیرا که ایشان به شدت دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات را منع کردند و در این راستا ائمه جمعه نیز در انتصابات منع شدند.

حجت‌الاسلام مطهرخو تاکید کرد: انتصاب مدیر در اختیار دولت است و به کسانی که از اکنون دندان طمع تیز کردند که از کسی حمایت کنند به این امید که فردا مسئولیت بگیرند، این دندان طمع را بکنید و دور بریزید و ما تا زمانی که باشیم اجازه این کار را نمی‌دهیم.

وی افزود: بر اساس فرموده امام (ره) کسی که توان کاری را ندارد و مسئولیت آن را بپذیرد مرتکب حرام شده است و باید توجه داشت که نباید مردم را ناامید کرد.

وی با اشاره به جنگ غزه، تصریح کرد: بیش از ۴۰ روز است که جهان شاهد عظمت بخش کوچک از یک ملت و در بهت و حیرت از ظلم و بیدادگری یک رژیم غاصب دست نشانده استکباری است.

حجت‌الاسلام مطهرخو ادامه داد: این روزها غزه یک باریکه ۳۶۵ کیلومتر مربعی نبست و امروز غزه به یک مدرسه و دانشگاه بزرگ به پهنای تمام جهان هستی تبدیل شده است و امروز در حال رقم‌زدن یک اتفاق بزرگ تمدنی جهانی هستند.

وی افزود: درس‌های غزه پیش از آن‌که امنیتی و نظامی و سیاسی باشد، فرهنگی و معرفتی است و اعتماد به وعده‌های الهی، وحدت و اتحاد، تدبیر و برنامه ریزی و آینده نگری، اتکا به حمایت مردم، شکست محاسبات شیطانی و عبرت برای آنان که دل به وعده‌های غیر خدا خوش کردند درس‌های غزه است.

حجت‌الاسلام مطهرخو در ادامه گفت: پس از بیش از ۴۰ روز، امروز می‌خواهند برای آتش بس گفتگو کنند و این از روی استیصال و ناچاری رژیم صهیونیستی است و آبروی اینها رفت و دست خودشان و اربابان اینها نیز رو شد و آبروی برخی کشورهای عربی نیز رفت و باید گفت که مردم مقاوم فلسطین به قبل و ذلت قبل بر نخواهند گشت.

وی ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و شکست ابهت آمریکا توسط دانشجویان خط امام، آمریکا در جهان تحقیر شد و به همین علت دست با تهدید زبانی و عملی زد.

وی ادامه داد: آمریکا در مقابل یک ایرانی که تازه در آن انقلاب شده بود، یک ارتش درحال ترمیم و یک سپاه نوپا و فاقد امکانات دفاعی شامل موشک و امثال این تجهیزات، ناوگان خود را به خلیج فارس آورد.

امام جمعه شهرستان نائین افزود: در کمتر از یک‌ماه از قضیه ۱۳ آبان یعنی در ۵ آذر ۱۳۵۸، امام خمینی (ره) فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند و در حقیقت فلسفه تشکیل بسیج، پاسخی به مقابله با تهدیدات استکبار و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها بود.

وی با بیان اینکه نظام سلطه دنیا را به دو قسمت سلطه‌گر و سلطه پذیر تقسیم کرده بود، گفت: هرکس در دنیا باید ناچارا در یکی از دو قسمت قرار می‌گرفت و نظام سلطه استکباری دارای دو شاخصه ضد عدالت و ضد آزادی بوده و هم اکنون نیز است.

مطهرخو ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در این میان راه دیگری را با عنوان سلطه ستیزی و مقاومت در برابر نظام ظلم جهانی به راه انداخت و مردم خواستند که مستقل باشند و خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه طبیعی است که آمریکا و صهیونیست این مقاومت را برنتابند و به مقابله با آن برخیزند، گفت: ایران اسلامی واژه مقاومت را در جهان معنا کرد و معنی آن ایستادن در مقابل سلطه جهانی برای استقلال، آزادی و عدالت است و این اندیشه مقاومت هر روز در سراسر دنیا در حال گسترش است.

مطهرخو در ادامه تصریح کرد: نیروی مقاومت بسیج مستضعفان، نیرویی مربوط به مستضعفان است و مستضعفان به معنای وارثان بلقوه امامت و پیشوایی زمین و امامت جامعه بشری است و امامت جامعه بشری به دست مستضعفان عالم خواهد بود و این نیرو تفکر در مقابل تفکر استکباری قرار گرفت و تا کنون نیز ایستاده است.

وی ادامه داد: تقویت و بالندگی جریان مقاومت در برابر نظام سلطه الزاماتی دارد که مهمترین آن، تقویت بنیه معنوی است و امروز هدف اول دشمن، زدن تفکر بسیجی است و این تفکر بسیجی است که اتفاقات دنیا را رقم می‌زند.

مطهرخو افزود: استکبار هرکجا که با تفکر و شبه تفکر بسیجی مواجه شود مانند حزب الله لبنان، حشدالشعبی، انصارالله یمن و حماس مقابله می‌کند.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد جوان امروز را بی ایمان، بی انگیزه، ناامید، اسیر شهوات، بیخیال، تنبل و دچار اعتیاد و شکننده بار بیاورد، گفت: اینجاست که جوان بسیجی ما که یک جوان با ایمان، با انگیزه، پرکار، امیدوار، با اعتماد به نفس، اهل کار و ابتکار و قدردان جوانی و نعمت وجود خودش است باید در مقابل دشمن ایستادگی کند.

مطهرخو در ادامه تاکید کرد: جوان بسیجی باید با این تفکر، روحیه و امید در دو عرصه جنگ سخت و جنگ نرم در مقابل دشمن ایستادگی کند و باید در عرصه‌های علمی، خدمت رسانی، سازندگی، تبلیغات دینی و فرهنگی در میدان حضور داشته باشید و دشمن در صدد کمرنگ کردن حضور بسیجیان در صحنه است و برای همین تنوع عرصه‌های کار است که ما امروز از هر قشری و در هر قشری بسیجی‌داریم و با تفکر و با این جوانان پیروی تضمین شده است.

کد خبر 706776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.