استفاده از اجاق گاز در این شهر ممنوع شد

شورای شهر آکسفورد در راستای مقابله با سوخت‌های فسیلی، از برنامه‌هایی برای ممنوعیت استفاده از اجاق‌های گاز در ساختمان‌های جدید تا سال ۲۰۲۵ رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، استفاده از اجاق گاز در خانه‌های جدید آکسفورد ممنوع شد، چراکه گزینه‌های پیشنهادی بلندپروازانه شهر برای آینده شامل نیاز به استفاده از سوخت‌های فسیلی در اماکن مسکونی یا تجاری جدید از جمله برای گرمایش و پخت و پز نمی‌شود.

ممنوعیت اجاق گاز در آکسفورد

شورای شهر آکسفورد از برنامه‌هایی برای ممنوعیت استفاده از اجاق‌های گاز در ساختمان‌های جدید تا سال ۲۰۲۵ رونمایی کرد. این برنامه‌ها بخشی از بلندپروازی این شهر انگلیسی است که در نظر دارد تمام توسعه‌های جدید خود را بدون سوخت‌های فسیلی بسازد.

شورای شهر این حرکت را بخشی از طرح محلی جدید خود برای اولویت‌بخشی و رسیدگی به وضعیت اضطراری آب‌وهوا معرفی کرد که گامی بلند به جلو در نحوه مقابله با تهدید وجودی تغییرات آب‌وهوایی است. شورا به این ترتیب در پیش‌نویس نهایی طرح ممنوعیت اجاق گاز خود مطرح کرد که همه خانه‌ها و مشاغل جدید در آکسفورد باید برق کافی برای تأمین نیازهای خود تولید و بدون استفاده از سوخت‌های فسیلی عمل کنند. همچنین تمام ساکنان موظفند درختان بیشتری بکارند. این پیش‌نویس پس از انجام یک بازرسی عمومی تا تابستان ۲۰۲۵ تصویب خواهد شد.

ممنوعیت استفاده از اجاق گاز در شهر انگلیسی

آیا اجاق گاز برای سلامتی مضر است؟

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که فعالیت ساختمان‌ها مسئول ۲۶ درصد از انتشارهای جهانی مرتبط با انرژی است که شامل هشت درصد انتشار مستقیم در ساختمان‌ها و ۱۸ درصد انتشار غیرمستقیم ناشی از تولید برق و گرما می‌شود. جدا از این، اجاق‌های گاز محدودیت‌های آلودگی هوا را در خانه‌ها نیز نقض می‌کنند و خطر ابتلاء به مشکلات سلامتی کودکان را افزایش می‌دهند، تا آنجا که گزارش‌ها نشان می‌دهد بیش از ۷۰۰ هزار مورد آسم کودکان در اتحادیه اروپا در سال گذشته با پخت‌وپز با گاز در خانه مرتبط بوده است. این رقم نشان‌دهنده حدود هفت درصد از کل موارد ابتلای به آسم در میان تمام کودکان اروپایی است.

ممنوعیت اجاق گاز در دنیا

حدود ۱۰۰ میلیون نفر در اتحادیه اروپا از اجاق گاز استفاده می‌کنند که بیش از نیمی از خانه‌های ایتالیا، هلند، رومانی و مجارستان را شامل می‌شود. از ۲۰۱۸ اتصال خانه‌ها و آپارتمان‌های نوساز به شبکه گاز در هلند ممنوع شد و دانمارک ممنوعیت مشابهی را اعمال کرد.

اجاق گاز در ایالات‌متحده نیز به یک موضوع حزبی و در مناطق دیگر جهان به یک موضوع تفرقه‌انگیز تبدیل شده است. انتشار شایعاتی مبنی بر ممنوعیت اجاق گاز در ایالات متحده در اوایل سال جاری با مقاومت بالایی روبه‌رو شد.

ممنوعیت استفاده از اجاق گاز در شهر انگلیسی

کد خبر 706672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.