افتتاح نخستین جشنواره انار و خرمالو در شیراز/ 
بازطراحی خطوط اتوبوسرانی یزد

پربازدیدترین اخبار شهری ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، "تکمیل حفاری پروژه تونل غدیر قم"، "نخستین جشنواره انار و خرمالو قصردشت شیراز افتتاح شد"، "خطوط اتوبوسرانی یزد بازطراحی می‌شود"، "تایید حکم شهردار اراک توسط وزیر کشور"، "آخرین وضعیت آب‌گرفتگی در معابر شهری اهواز / قصه پرتکرار فصل سرد"، "تایید حکم شهردار اراک توسط وزیر کشور"، "آخرین وضعیت آب‌گرفتگی در معابر شهری اهواز / قصه پرتکرار فصل سرد"، "ساخت زمین فوتبال جنب پارک امیرکبیر اراک"، "اولین باران شدید یاسوج را با مشکل مواجه کرد"، "بیش از ۴۶۰ کارگاه عمرانی در شهر اصفهان فعال است / تمدن معماری شهرها باید مورد توجه قرار گیرد"، "آغاز طرح برخورد با موتورسیکلت‌های ضایعاتی در شهر گرگان"، از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

تکمیل حفاری پروژه تونل غدیر قم

عباس حلوایی‌زاده، معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به پروژه فاز پنجم عمار یاسر گفت: سازه تونل غدیر به پایان رسید و در مرحله خاک‌ریزی، جدول‌گذاری، رو‎سازی و روشنایی داخلی تو‎نل هستیم.

نخستین جشنواره انار و خرمالو قصردشت شیراز افتتاح شد

محمدحسن اسدی، شهردار کلان‌شهر شیراز در آئین افتتاح جشنواره خرمالو و انار قصردشت شیراز گفت: در حال حاضر جشنواره خرمالو و انار در مقطع شهری در حال برگزاری است و تلاش خواهیم کرد این جشنواره در سال ۱۴۰۳ در سطح ملی برگزار شود.

وی افزود: طی چهل سال گذشته مساحت باغات قصردشت قریب به ۳ هزار هکتار بوده است و امروز این میزان به یک هزار هکتار تقلیل یافته است. این در حالی است که هنوز این تفکر وجود دارد که برخی باغات سیاه درخت هستند و باید درختان آن قطع شود، اما این تفکر صحیح نیست و با توجه به اینکه محصول این درختان انار و خرمالو است باید حفظ و گسترش آن صورت گیرد.

خطوط اتوبوسرانی یزد بازطراحی می‌شود

مهدی فعالی، رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد از اجرای طرح بازطراحی شبکه خطوط اتوبوسرانی یزد از بهمن سال گذشته تاکنون خبر داد و اظهار کرد: در مرحله اول اجرای این طرح، اقدامات مربوط به محاسبه موقعیت مکانی تراکنش AVL و AFC ادغام داده‌های سامانه انجام شده است.

تأیید حکم شهردار اراک توسط وزیر کشور

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی گفت: حکم علیرضا محمودی که با رأی اعضای شورای اسلامی شهر اراک به عنوان شهردار این کلان‌شهر انتخاب شده بود، توسط احمد وحیدی وزیر کشور امضا شد.

وی اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر اراک ۱۷ مهر، علیرضا محمودی را با ۱۰ رأی موافق به‌عنوان شهردار جدید اراک انتخاب کردند.

آخرین وضعیت آب‌گرفتگی در معابر شهری اهواز

محمدرضا کرمی‌نژاد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اوضاع آب‌گرفتگی در شهر اهواز نسبت به سال قبل بسیار بهتر شده است، اما نواقصی در کار وجود دارد که به سرعت رفع می‌شود، در مناطقی مانند، کمپلو جنوبی، کیانپارس، راه‌آهن، عین ۲، کوی سیاهی که در سال‌های گذشته دچار آب‌گرفتگی می‌شدند، سال جاری شاهد آب‌گرفتگی این مناطق نبوده‌ایم.

وی افزود: شبکه فاضلاب اهواز ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که ۳۹ درصد از کار باقی‌مانده در حال تکمیل است، برای دفع آب‌های سطحی ۸ پمپ جدید خریداری شده که با نصب آن‌ها سرعت تخلیه آب بیشتر می‌شود تا در بارندگی‌های آینده در این مناطق دچار مشکل نشویم، با این حال نقاط آب‌گرفته در بارندگی‌های اخیر نسبت به سال گذشته بسیار کمتر بود و اکنون آمادگی ما نسبت به بارش‌های پیش رو بیشتر شده است.

دیدار مردمی شهردار کرمانشاه با اهالی منطقه ۳ شهر

نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه در حاشیه این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز توفیق یافتم به همراه معاونان و مدیران شهرداری کرمانشاه برای دیدار مؤمنان و اهالی منطقه سه در مسجد هاشمی، واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی حضور پیدا کنم و پاسخگوی مراجعان و شهروندان منطقه باشم.

وی افزود: مراجعان بیشتر مشکلاتی در حوزه آسفالت معابر، ساخت‌وساز و استخدام داشتند که بر اساس بضاعت شهرداری تا آن‌جا که توانستیم نسبت به عملیاتی شدن درخواست‌ها همراهی کردیم و این دیدارها همچنان به صورت هفتگی با مردم ادامه خواهد داشت.

ساخت زمین فوتبال جنب پارک امیرکبیر اراک

علی وفایی راد، مدیر منطقه دو شهرداری اراک از ساخت زمین فوتبال در خیابان سوم شعبان اراک خبر داد و اظهار کرد: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ورزش در بین شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان شهر و پر کردن اوقات فراغت آنها، زمین خاکی متعلق به شهرداری واقع در انتهای کوچه سپهدار ۱۴ جنب پارک امیرکبیر در مرحله خاکبرداری، همسطح سازی و ریگلاژ است.

اولین باران شدید یاسوج را با مشکل مواجه کرد

بارش شدید باران باعث شد که برخی از معابر در شهر یاسوج با آب‌گرفتگی شدید مواجه شود و برق برخی از مناطق شهرستان بویراحمد را قطع کرد.

بارندگی باران از صبح دوشنبه بیست‌ونهم آبان در استان شروع شد و با تمام وعده‌های مدیریت بحران استان متأسفانه در بعضی مناطق شهر یاسوج مرکز استان شاهد آب‌گرفتگی معابر و ایجاد مشکلات برای مردم بودیم.

بیش از ۴۶۰ کارگاه عمرانی در شهر اصفهان فعال است

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴۶۰ کارگاه عمرانی در سطح شهر اصفهان فعال است، گفت: در بسیاری از شهرها و کلان‌شهرهای ایران فعالیت‌های عمرانی به شدت در حال اجرا است و خدا را شاکریم که این شرایط فراهم شده تا کشورمان را به سمت عمران و آبادانی بیشتری پیش ببریم.

آغاز طرح برخورد با موتورسیکلت‌های ضایعاتی در شهر گرگان

احمد سالاری، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان از جمع‌آوری هشت دستگاه موتورسیکلت ضایعاتی خبر داد و گفت: طرح برخورد با موتورسیکلت‌های ضایعاتی در شهر گرگان آغاز شد.

کد خبر 706655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.