علائم سرطان که نادیده گرفته می‌شود

از جمله علائم سرطان در میان زنان که اغلب نادیده گرفته می‌شود شامل قاعدگی نامنظم، نفخ معده، تغییر بافت سینه، سرفه مداوم، سردرد و خستگی مزمن، مشکل در بلع، کبودی و درد بیش از حد، تب یا عفونت مکرر و تغییرات پوستی و دهانی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که سرطان یک بیماری بسیار خطرناک است که در سال ۲۰۲۰ میلادی جان ۱۰ میلیون نفر در سراسر جهان را گرفته است. شناسایی به موقع سرطان می‌تواند مانع پیشرفت بیماری شود، بنابراین افراد باید آگاهی لازم در زمینه علائم بیماری را کسب کنند، در ادامه به بررسی تعدادی از علائم سرطان در میان زنان می‌پردازیم که معمولاً نادیده گرفته می‌شود.

قاعدگی نامنظم

علاوه بر بی‌نظمی‌های معمول قاعدگی، درد مداوم لگن یا تغییر در چرخه قاعدگی ممکن است به عنوان نشانه‌ای برای سرطان دهان رحم یا تخمدان درنظر گرفته شود. دیگر نشانه سرطان خونریزی پس از یائسگی است، در صورتی که این مشکل ادامه پیدا کند، ممکن است پزشکان غربالگری سرطان دهانه رحم را توصیه کنند.

نفخ معده

نفخ معده برای بیش از دو هفته نیاز به توجه دارد، این مشکل به صورت بالقوه می‌تواند نشان‌دهنده سرطان تخمدان یا سرطان‌های مختلف دستگاه گوارش باشد. ناراحتی‌های غیرطبیعی در معده که بیش از دو هفته طول می‌کشد می‌تواند نشانه سرطان کبد، پانکراس یا دستگاه گوارش باشد.

تغییر بافت سینه

تغییر در بافت پوست سینه یا ترشحات غیرمعمول نیاز به بررسی بیشتر دارد، زیرا ممکن است نشانه سرطان سینه باشد. بنابراین زنان باید در صورت بروز این علائم فوراً به پزشک مراجعه کنند.

سرفه مداوم

سرفه مداوم، به ویژه اگر بیش از دو هفته طول بکشد و خشک باشد، می‌تواند نشانه‌ای از سرطان ریه باشد.

سردرد و خستگی مزمن

بروز سردرد یک اتفاق رایج است، اما زمانی که طولانی مدت باقی بماند و به داروهای معمول پاسخ ندهد، ممکن است به دلیل تومور مغزی رخ داده باشد؛ همچنین تغییر سریع در میزان سطح انرژی شما می‌تواند نشان‌دهنده سرطان خون یا لنفوم باشد.

مشکل در بلع

احساس مداوم گیر کردن غذا در گلو یا مشکل بلع مداوم برای بیش از دو هفته می‌تواند نشانه سرطان گلو، ریه یا معده باشد.

کبودی و درد بیش از حد

کبودی غیرقابل توضیح در بعضی از قسمت‌های بدن ممکن است نشان‌دهنده سرطان خون باشد. درد مداوم در هر قسمت از بدن که هیچ توضیح واضحی ندارد و به درمان‌های معمولی پاسخ نمی‌دهد باید مورد بررسی قرار بگیرد.

تب یا عفونت مکرر

بروز تب یا عفونت مکرر ممکن است نشان‌دهنده سرطان لنفوم باشد، بنابراین در صورت تجربه کردن تب یا عفونت مکرر فوراً به پزشک مراجعه کنید.

تغییرات پوستی یا دهانی

مشکلات مرتبط با دهان مانند زخم‌ها یا درد ممکن است نشانه‌ای از سرطان‌های مختلف دهان باشد. تغییرات پوستی مانند بروز خال نیز ممکن است نشان‌دهنده سرطان باشد، بنابراین در صورت بروز این مشکلات به پزشک مراجعه کنید.

کد خبر 706640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.