اسناد پایه توسعه کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار رونمایی شد

مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد از رونمایی اسناد پایه توسعه استان برای اولین بار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، برای اولین بار در استان با حضور استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد، اسناد پایه توسعه استان شامل «سند چشم‌انداز استان، نظریه پایه توسعه و سند توسعه» رونمایی شد.

جهانگیر شاهینی مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در جلسه رونمایی از اسناد پایه توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تحقق اهداف توسعه پایدار نیازمند داشتن برنامه‌ای مدون برای استفاده بهینه از منابع موجود اعم از منابع انسانی، فیزیکی، اطلاعاتی و مالی است و دستیابی به برنامه مدون در قالب اسناد توسعه نیز مستلزم حرکتی منسجم و هم‌افزا برای جلوگیری از تصمیم گیری‌های هم ارز، متداخل و گاه متعارض است.

وی افزود: از طرفی با نگاه اجمالی به سیر تحول و توسعه در کشورهای مختلف که از رشد و توسعه چشمگیری برخوردار بوده‌اند، جایگاه و نقش اسناد و برنامه‌های راهبردی در پیشرفت آن‌ها به‌طور کامل روشن و گویا است.

مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد برای پرداختن به این امر، اسناد توسعه استان به عنوان بسترساز و نقشه راه جامع توسعه در راستای هماهنگی و انطباق با اسناد بالادستی نظیر برنامه آمایش سرزمین ملی، منطقه‌ای و استانی و برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، جهت توسعه استان شناسایی و احصاء و نسبت به تدوین سه سند پایه و راهبردی استان شامل سند چشم‌انداز، نظریه پایه توسعه و سند توسعه استان اقدام شده‌است.

شاهینی تصریح کرد: اسناد پایه توسعه استان پس از کار کارشناسی با همکاری نخبگان و خبرگان دستگاه‌های اجرایی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهیه شده است.

کد خبر 706313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.