مجلس مصوبه‌ای درباره پرداخت پاداش نجومی به مدیران نداشته است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه مصوبه‌ای در زمینه اعطای مجوز برای پرداخت پاداش نجومی به مدیران نداشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، غلامحسین رضوانی در جلسه علنی نوبت صبح امروز _چهارشنبه یکم آذر _ مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی اظهار کرد: روز گذشته مجلس مصوبه‌ای را تصویب کرد که راه پرداخت پاداش‌های نجومی را باز می‌کند و آنچه در مجلس تصویب شد، برخلاف چیزی است که در کمیسیون تلفیق تصویب شده است.

وی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق هر کسی فقط از یک‌جا باید پاداش بگیرد و سقف پاداش حداکثر به میزان یک ماه حقوق است، اما در مصوبه مجلس این موضوع رعایت نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس این مصوبه، مدیران با استناد به قانون تجارت می‌توانند پاداش‌های نجومی دریافت کنند. در قانون تجارت ذکر شده است که می‌توان درصدی از سود شرکت را به مدیران شرکت پاداش داد، در حالی که سود برخی از شرکت‌ها هزاران میلیارد تومان است.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: مجلس چنین مجوزی در برنامه هفتم توسعه نداده و چنین چیزی را تصویب نکرده است.

وی تاکید کرد: از سویی شرکت‌های دولتی دارای مجمع هستند و نمی‌توانند بر اساس قانون تجارت عمل کنند، از سوی دیگر در صدر بند «الف» ماده ۲۵ تصریح شده که امکان پرداخت پاداش‌های نجومی وجود ندارد.

کد خبر 706194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.