مصرف کدام گیاهان برای کبد مناسب است؟

مصرف گیاهانی مانند زردچوبه، ریشه قاصدک، زنجبیل، آلوئه‌ورا و ریشه شیرین‌بیان به بهبود سلامت کبد کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گیاهان شگفتی‌های طبیعی هستند که مصرف بعضی از آن‌ها به بهبود عملکرد کبد کمک قابل‌توجهی می‌کند. برای نمونه، زردچوبه حاوی کورکومین است که یک آنتی‌اکسیدان قوی شناخته می‌شود و خاصیت ضدالتهابی بالا دارد، بنابراین به بهبود سلامت کبد کمک قابل‌توجهی می‌کند. به‌منظور بهره‌مند شدن از مزایای زردچوبه می‌توانید آن را با شیر گرم و مقدار عسل مصرف کنید، در ادامه به معرفی تعدادی دیگر از گیاهان مفید برای کبد می‌پردازیم:

ریشه قاصدک

ریشه قاصدک سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و مانند یک تونیک قوی در کبد عمل می‌کند که برای سلامت کبد بسیار مفید است. این ماده باعث می‌‎شود چربی‌های انباشته شده در کبد متابولیزه شود و عملکرد آن بهبود پیدا کند، همچنین این گیاه باعث افزایش جریان صفرا می‌شود و به سم‌زدایی از کبد کمک می‌کند.

زنجبیل

زنجبیل نه تنها یک ماده غذایی خوش طعم است بلکه به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب در کبد نیز کمک می‌کند، ترکیبات طبیعی موجود در این گیاه به بهبود عملکرد کبد کمک می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های کبدی را کاهش می‌دهد.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا به دلیل ترکیباتی که دارد کبد را تقویت می‌کند و به سم‌زدایی آن کمک می‌کند. این گیاه برای درمان بعضی از اختلالات و بیماری‌های مزمن کبد مفید است، همچنین بازکننده انسداد و گرفتگی کبد است، آلوئه‌ورا تحریک‌کننده جریان صفرا و افزایش‌دهنده جریان صفراوی است.

ریشه شیرین‌بیان

ریشه شیرین‌بیان دارای خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است که برای سلامت کبد مفید است. این گیاه به دلیل ترکیباتی که دارد اثرات استرس اکسیداتیو بر کبد را کاهش می‌دهد و مصرف آن می‌تواند به درمان کبد چرب غیرالکلی کمک کند.

کد خبر 706133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.