ام المصائب همه حوزه‌ها تمرکز گرایی است

استاندار اصفهان گفت: ام المصائب ما در حوزه های مختلف از جمله حوزه های اقتصادی، نگاه تمرکز گرایی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان شامگاه سه‌شنبه سی‌ام آبان‌ماه، در نشست صمیمانه بازار سرمایه، نهادهای مالی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری و فعالان اقتصادی استان، گفت: ام المصائب ما در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های اقتصادی، نگاه تمرکز گرایی است که از اواخر دوره قاجار شروع شد، در دوران پهلوی با این هدف که جمعیت تهران گسترش یابد بر آن تأکید شد و در جمهوری اسلامی هر چه سعی می‌شود روند معکوس اجرا شود کسی جدی نمی‌گیرد و اتفاق مبارکی رخ نمی‌دهد.

وی ادامه داد: در جلسات تهران عرض کردم با این روند طی ۲۰ تا ۳۰ سال آینده یک شهر تهران با جمعیت ۹۰ میلیونی داریم و همه منابع کشور به سمت تهران کشانده خواهد شد.

استاندار اصفهان متذکر شد: در بورس نیز همین اتفاق رخ داده است و این در حالی است که شرایط مردمی سازی اقتصاد الزاماتی دارد.

مرتضوی عنوان کرد: در این حوزه اصفهان می‌تواند بسیار نقش آفرین باشد، گاهی برخی از ظرفیت‌های استان را که مرور می‌کنیم متحیر می‌شویم که چگونه در سالهای اخیر ظرفیت‌های استان مغفول مانده است.

استاندار اصفهان اظهار کرد: در سفر سال گذشته رئییس جمهور به استان تأکید داشتم از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید کنند که در برنامه نهایی این بازدید حذف شد؛ اما این درخواست را با ریاست‌جمهوری مطرح کردم تابرای اصفهان که شهرک اول علمی و تحقیقاتی کشور است وقت بیشتری بگذارند که ایشان نیز این درخواست را پذیرفتند.

وی بیان کرد: بعد از بازدید، رئیس جمهور بلادرنگ گفتند قطعاً قطب علم و فناوری کشور استان اصفهان است.

استاندار اصفهان افزود: از این رو معتقد هستم که رسانه، سیاست گذاری، تشویقات، سرمایه‌های مالی به نحوی در تهران متمرکز شده که انتهای خوبی برای این نوع مدیریت نیست، این موارد دغدغه‌های ما است.

مرتضوی گفت: متخصصان بازار مالی به تهران کوچ کرده‌اند و چرا باید این اتفاق رخ دهد، البته فقط صحبتم با اصفهان نیست، همه استان‌ها و شهرهای ایران اسلامی دارای ظرفیت‌های فراوان و چشمگیر است.

وی ادامه داد: هر منطقه که دارای ظرفیت است می‌تواند مأمنی برای دریافت پشتیبانی‌های مالی و سرمایه گذاری برای توسعه و پیشرفت باشد.

استاندار اصفهان بیان کرد: از این رو خواستارم که این پیشنهادها را در مجموعه بورس و اوراق بهادار دنبال و مساعدت کنید که این نهادها در اصفهان شکل بگیرند و بتوانیم فارغ از دغدغه‌ها، مسیری را ریل‌گذاری کنیم که فضا و بستر آن به نحو بهتری هدایت شود.

کد خبر 706081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.