جهادگران علم و فناوری در استان یزد چالش‌های صنایع را مرتفع می‌کنند

امام جمعه یزد گفت: اگر نوجوانان و جوانان جهادگر در عرصه علم و فناوری به صنایع جذب شوند می‌توانند در مدت سه سال تمام نیازهای صنایع استان را تامین و تحریم‌ها را خنثی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی ظهر امروز - سه‌شنبه سی‌ام آبان- در نهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان یزد که با حضور محسن کاظمی، معاون امور بین‌الملل بسیج مستضعفین کشور برگزار شد اظهار کرد؛ استعدادهایی که خداوند در وجود انسان گذاشته است را باید به فعلیت رسانده و رشد داد و انقلابی بزرگ را رقم زد.

وی گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید اگر بخواهید و اراده کنید که به بالای آسمان‌ها و قعر زمین نفوذ کنید می‌توانید نفوذ کنید، در این خصوص به توانمندی ظاهری و علمی نیاز است.

امام جمعه یزد افزود: مسلمان در صدر اسلام اینگونه با تاسی از قرآن و پیامبر اسلام در علم پیشرفت کردند و امروز دشمنان هویت خدایی را از ما گرفتند، در صورتی که اگر انسان هویت خدایی داشته اشد با قدرت کامل خداوند و اتکا به قدرت خداوند انسان توانمند می‌شود، همچنین ضمن الگوگیری از افراد خوب، آشنایی با خدا، کسب توانمندی و قدرت معنوی در مسیر درست پیش خواهد رفت.

ناصری ادامه داد: یکی از مواردی که مانع از رسیدن ما به پیشرفت شده است، عدم تقویت قدرت تفکر و تعقل در دانش‌آموزان و جوانان ما است، خداوند در ۳۰ آیه قرآن به ما تذکر می‌دهد که تعقل کنیم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: اگر امروز این کودکان و نوجوان فعال در عرصه علم و فناوری جذب صنایع شوند، می‌توانند با چالش‌های صنعت آشنا شده و آن را حل کنند. ناصری گفت: جوانان نخبه با حضور در واحدهای صنعتی، می‌توانند تمام قطعاتی خارجی که وارد می‌شوند را با مهندسی معکوس یا علم به روز خود قطعات لازم را تولید کرده و کشور را از وابستگی نجات دهند و تمام تجهیزات صنایع و معادن را بسازند.

وی تصریح کرد: قطعاً این نیروی انسانی نخبه و ارزشمند در ظرف مدت سه سال تمام تجهیزات و قطعات مورد نیاز را خواهند ساخت، تنها باید ساز و کار خوبی برای جذب این جوانان چیده شود و از استعدادهای آنان استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اگر پایگاه‌های علمی حمایت شوند قطعاً سبب رشد صنعت می‌شوند و دیگر تحریم‌ها کارساز نخواهند بود.

ناصری اظهار کرد: نباید به سطح خاصی از محصولات فناوری در این دنیا اکتفا کرد، باید همواره در این حوزه پیشرفت کرد و هر روز چیزهای جدیدتر و بروزی را ساخت، در این صورت است که از سایر کشورهای دیگر جلو خواهیم افتاد و مثل همیشه حرف برای گفتن خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: یمن، فلسطین و غزه با همین اختراعات و خودکفایی توانستند روز به روز پیشرفت داشته باشند و امروز به جایی رسیدن که ناوهای آمریکایی را می‌زنند در صورتی قبلاً وسیله دفاعی نداشتند اما امروز در زیر زمین موشک‌های لازم خود را می‌سازند و پرتاب می‌کنند، در این عرصه ضروری به خوبی رشد یافتند و توان مقابله با دشمن را پیدا کردند.

امام جمعه یزد در پایان تاکید کرد: سازمان‌های علم و فناوری باید فکر کردن و اندیشه‌ورزی را در جامعه نهادینه کرده و نسل خود را خداشناس تربیت کنند در این صورت است که دیگر خیانتی صورت نمی‌گیرد و فرد با تعهد کامل کارش را انجام می‌دهد.

به گزارش ایمنا در نهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان یزد که با حضور سردار محسن کاظمی، معاونت امور بین‌الملل بسیج مستضعفین کشور و سردار حسین زارع کمالی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد برگزار شد، ۲۷ نفر از نوجوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان جهادگر در عرصه علم و فناوری تجلیل شدند. همچنین در حاشیه این جشنواره، نمایشگاهی از دستاوردهای علمی دانش آموزان و دانشجویان به نمایش گذاشته شد.

کد خبر 706028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.