وقوع ۲۲۰ فقره تصادف در روز گذشته با بارش باران در اصفهان

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان از وقوع ۲۲۰ فقره تصادف جرحی و خسارتی در راه‌های شهری استان طی ۲۴ ساعت روز گذشته به علت بارش باران و لغزندگی معابر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ علی اصغر زارع اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته به علت بارش باران و لغزندگی معابر، ۲۲۰ فقره تصادف جرحی و خسارتی در سطح استان رخ داد که این رقم نسبت به روز قبل ۳۰ درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه ۸۰ مورد از تصادفات روز گذشته جرحی بودند که منجر به مجروح شدن ۹۸ نفر شد، افزود: شهر اصفهان با ۴۹ فقره و ۶۲ نفر مجروح، کاشان با ۹ فقره و ۱۰ نفر مجروح و نجف‌آباد با هفت فقره و هشت نفر مجروح بیشترین تعداد تصادفات جرحی و مجروحان را داشتند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان علت بیشتر تصادفات رخ داده طی ۲۴ ساعت گذشته را نداشتن توجه به جلو از سوی رانندگان اعلام کرد و ادامه داد: لازم می‌دانیم از تمام مأموران و کارشناسان پلیس راهور در تمام نقاط استان که با توجه به شرایط جوی نامساعد، هنگام بارش شدید باران، با وجود مشکلات فراوان و با احساس مسئولیت‌پذیری بالای خود به شهروندان ارائه خدمت کردند تقدیر و تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه رانندگی در شرایط بارندگی و برفی با رانندگی در شرایط عادی متفاوت است و رانندگان باید هنگام بارش باران و برف و زمان مه‌آلودگی با سرعت مطمئنه و با احتیاط بیشتری به رانندگی بپردازند، گفت: رانندگان باید این واقعیت را بپذیرند که با یک نوع شیوه رانندگی و تجهیزات معمول، نمی‌توان در تمام شرایط آب و هوایی رانندگی کرد و بنابراین توجه به آداب مربوط به هر نوع شرایط آب و هوایی هنگام رانندگی، برای تأمین ایمنی خودرو دیگران، اجتناب‌ناپذیر است.

سرهنگ زارع خاطرنشان کرد: رانندگان باید هنگام رانندگی در هوای مه‌آلود و بارانی، از نور پایین چراغ‌های جلو استفاده و در صورت محدود شدن میدان دید، از چراغ مه‌شکن و چراغ‌های خطر عقب استفاده کنند تا رانندگان بهتر بتوانند خودرو را ببینند.

وی عنوان داشت: رانندگان هنگام رانندگی در بارش باران، چنانچه عقب خودرو دچار لغزش شد، برای جلوگیری از بروز حادثه به هیچ عنوان ترمز نکنند و فرمان را در جهت حرکت خودرو بچرخانند، پا را از روی پدال گاز بردارند و تا وقتی خودرو به حالت مستقیم در نیامد از تغییر دنده به دنده سنگین‌تر خودداری کنند، چراکه این اقدام، مانع چرخیدن خودرو به دور خود یا تصادف با جدول، گاردریل و وسایل نقلیه دیگر می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: هنگام رانندگی در بارش باران، رانندگان باید خودرو را در حالت دنده نگه دارند و از خلاص کردن آن پرهیز کنند، زیرا این امر به کاهش سرعت کمک می‌کند و حداکثر کنترل را به راننده می‌دهد.

کد خبر 705978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.