سالانه ۲.۵ درصد جمعیت گیلان به سرطان مبتلا می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سالانه ۲.۵ درصد جمعیت کل استان گیلان به سرطان مبتلا می‌شوند، گفت: یک دستگاه پت اسکن برای راه‌اندازی در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت در حال خریداری بوده و محل نصب آن نیز در حال آماده‌سازی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، محمدتقی آشوبی امروز سه‌شنبه سی‌ام آبان در نشست هیئت دوره‌ای ارزیابان و بازرسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گیلان در سالن حوزه ریاست با اشاره به فرسودگی فیزیکی نظام بهداشت گیلان اظهار کرد: نظام شبکه بهداشت گیلان منسجم بوده و جز اولین استان‌ها هستیم اما بسیار فرسوده است.

وی با اشاره به ضعف‌های نظام سلامت استان، افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ضعف عدیده در زیرساخت به‌ویژه در فضای فیزیکی مواجه بوده و این نظام سلامت برای عبور از وضعیت کنونی نیازمند توجه ویژه ظرفیت‌های درون و برون‌سازمانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این استان تنها متعلق به گیلانیان نیست و در برخی از اوقات سال، جمعیت استان به بیش از ۱۰ میلیون نفر می‌رسد، تصریح کرد: داشتن جمعیت ثابت و شناور، مستلزم داشتن نظام سلامت قوی و منسجم است.

آشوبی با بیان اینکه گیلان تنها استان فاقد بیمارستان جنرال در کشور است، افزود: موافقت احداث یک بیمارستان جنرال ۸۰۰ تختخوابی از مقام عالی وزارت اخذ شده و علاوه بر آن بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان رشت در حال آماده‌سازی است.

وی به اشتغال بیش از دو هزار نفر نیروی شرکتی و حجمی در دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد: ماهانه ۴۰ میلیارد تومان از درآمد اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت حقوق نیروهای شرکتی، پرداخت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تلاش‌های انجام شده در جهت افزایش رضایت‌مندی کارکنان درون و بیرون سازمانی، افزود: گیلان با وجود عقب‌ماندگی در بخش زیرساخت‌ها، در پرداخت معوقات پرسنلی و غیر پرسنلی وضعیت مطلوبی در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارد.

آشوبی با اشاره به تکلیف شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی تصریح کرد: سالانه ۲۰ درصد به دانشجویان موجود افزوده می‌شود درحالی‌که فضای آموزشی دانشکده پزشکی گنجایش پذیرش را ندارد و لازم است زیرساخت‌ها به‌فوریت توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه گیلان از استان‌های پیر کشور و زادآوری در آن بسیار پایین است، خاطرنشان کرد: در راستای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده سه مرکز درمان ناباروری در رشت، تالش و لاهیجان راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سالانه ۲.۵ درصد جمعیت کل استان گیلان به سرطان مبتلا می‌شوند، گفت: یک دستگاه پت اسکن برای راه‌اندازی در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت در حال خریداری بوده و محل نصب آن نیز در حال آماده‌سازی است.

وی گفت: نمایه نام دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تایمز، برگزاری سمپوزیوم‌ها، همایش‌های و کنگره‌های ملی، تأمین و توسعه صدها تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای و کاهش رسوب پرونده‌های حقوقی از دیگر اقدامات مهم دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

کد خبر 705957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.