رونمایی از  کتاب «اشعار فارسی در کتیبه‌های اصفهان» در موزه گرمابه علیقلی‌آقا

مدیر موزه گرمابه علیقلی‌آقا گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی و روز جهانی هنر اسلامی از کتاب «اشعار فارسی در کتیبه‌های اصفهان» در این موزه رونمایی می‌شود.

ملیحه قریشیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موزه گرمابه علیقلی‌آقا علاوه بر ساحت موزه‌ای که دارد به عنوان دفتر تخصصی فرهنگ و معماری ذیل اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان فعالیت می‌کند.

وی افزود: این موزه علاوه بر ساحت موزه‌ای که دارد همواره سعی کرده است در قالب دفتر تخصصی فرهنگ و معماری به فعالیت‌های متعددی در حوزه معماری ویژه شهروندان بپردازد، در واقع این دفتر به دنبال این است که مفهوم معماری و اهمیت توجه به هویت و فرهنگ گذشتگان که در قالب معماری منعکس شده را بیان و به نوعی شهروندان را به اهمیت معماری و فضای شهری مناسب پی ببرند.

مدیر موزه گرمابه علیقلی آقا تصریح کرد: فعالیت دفتر تخصصی فرهنگ و معماری موزه گرمابه علیقلی آقا مختص جامعه معماران نیست بلکه این دفتر حلقه وصل بین فرهنگ و معماری با عموم شهروندان است.

رونمایی از  کتاب «اشعار فارسی در کتیبه‌های اصفهان» در موزه گرمابه علیقلی‌آقا

وی اضافه کرد: از این رو این دفتر علاوه بر فعالیت‌های متعددی در حوزه فرهنگ و معماری پرداخته است که یکی از این فعالیت‌ها انتشار کتب متعدد در حوزه فرهنگ و معماری است که می‌توان به انتشار کتاب «خطی زدلتنگی» (تاملی بر ادبیات یادگاری‌های دیوار نبشت) به پژوهش حسین مسجدی اشاره کرد.

قریشیان ادامه داد: موزه گرمابه علیقلی‌آقا در نظر دارد به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و روز جهانی هنر اسلامی از آخرین کتاب خود «اشعار فارسی در کتیبه‌های اصفهان» رونمایی کند.

وی گفت: این کتاب را اکبر زمانی لنجانی به رشته تحریر در آورده است و قرار است این کتاب توسط انتشارات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان وارد بازار نشر شود.

مدیر دفتر تخصصی فرهنگ و معماری موزه گرمابه علیقلی‌آقا گفت: رونمایی این کتاب پنجشنبه دوم آذر ساعت ۱۶ در موزه گرمابه علیقلی‌آقا صورت می‌گیرد و در این مراسم دکتر شهاب شهیدانی پیرامون اشعار در کتیبه‌های فارسی سخنرانی می‌کند.

کد خبر 705794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.