پسماند غذایی در ایالت آریزونا کاهش پیدا می‌کند

چند سازمان با همکاری یکدیگر یک سرویس جدید برای کاهش ضایعات غذایی خانگی در منطقه کلان‌شهری فینیکس در ایالت آریزونا ارائه کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، چند سازمان با همکاری یکدیگر یک سرویس جدید برای کاهش ضایعات غذایی خانگی در منطقه کلان‌شهری فینیکس در ایالت آریزونا ارائه کرده‌اند، ساکنان این شهر می‌توانند در سرویس R.City x Mill ثبت‌نام کنند و یک سطح مخصوص دریافت کنند که قادر است ضایعات مواد غذایی را به کمپوست تبدیل کند، در این صورت پسماند غذایی باعث ایجاد بوی بد نمی‌‎شود، سپس از کمپوست ایجاد شده برای رشد محصولات کشاورزی استفاده می‌‎شود.

شهروندان باید به منظور بهره‌مند شدن از خدمات سرویس یادشده از جمله دریافت سطل آشپزخانه مخصوص، شارژ نامحدود فیلتر بو، پشتیبانی اختصاصی و کمپوست، ماهیانه ۳۵ دلار هزینه پرداخت کنند؛ سطل‌های در نظر گرفته شده می‌توانند پسماند غذایی مانند استخوان‌، گوشت، لبنیات و غیره را در طول شب خشک و آسیاب کند، بنابراین مواد غذایی به ماده‌ای خشک و بدون بو تبدیل می‌شوند که شبیه تفاله قهوه است.

سپس زمانی که سطل‌های یادشده پر می‌شود که تقریباً سه تا چهار هفته طول می‌کشد، از مواد تولید شده برای کشت محصولات تازی و فصلی مانند کدو، بامیه، کلم پیچ، خیار، هویج، سبزی و بادمجان استفاده می‌‎شود؛ شهروندان می‌توانند با یک دوره آزمایشی رایگان ۳۰ روزه متوجه شوند که این سرویس مناسب و بدون خطر است یا خیر.

به گفته مقامات شهری، اقداماتی از این قبیل مانع انتقال پسماند مواد غذایی به محل‌های دفن زباله می‎‌شود؛ داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که در ایالت آریزونا سالیانه حدود ۱.۷ میلیون تن مواد غذایی به محل دفن زباله منتقل می‎‌شود؛ آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) نیز تخمین زده است که ۵۸ درصد کل میزان انتشار متان در محل‌های دفن زباله مربوط به پسماند مواد غذایی است.

کد خبر 705746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.