راهکار سبز ایرلند برای تامین امنیت انرژی و افزایش اشتغال

کورک ایرلند به‌زودی میزبان یک نیروگاه بادی جدید ۱۲۱ مگاواتی با عنوان پارک انرژی سبز خواهد بود که نزدیک به ۲۰۰ شغل را فراهم خواهد آورد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر کورک در ایرلند موفق به دریافت مجوز ساخت پارک انرژی سبز کوم با ۱۲۱ مگاوات ظرفیت شد. این پارک یک پروژه توسعه نیروگاه بادی در نزدیکی تأسیسات زباله شهر است که پتانسیل تأمین برق معادل ۸۰ هزار خانه و جابه‌جایی ۱۵۰ هزار تن انتشار کربن در سال را دارد. برنامه‌ها همچنین شامل پیش‌بینی ۵۰ مگاوات ذخیره انرژی توسط این نیروگاه پس از راه‌اندازی است.

پارک انرژی سبز کوم یک سرمایه‌گذاری مشترک است و پس از تأیید برنامه‌ریزی‌های اولیه، برای اتصال به شبکه تقاضا خواهد داد. مشروط به تأیید موفقیت‌آمیز مسیر شبکه آن، نیز پروژه می‌تواند به مزایده‌های انرژی آتی کشور راه پیدا کند.

با توجه به تصمیم نهایی سرمایه‌گذاران، پارک انرژی سبز کوم به‌طور بالقوه می‌تواند تا ۲۰۲۷ راه‌اندازی شود و در نتیجه سهم قابل‌توجهی در اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ایرلند تا قبل از ۲۰۳۰ داشته باشد.

راهکار سبز ایرلند برای تامین امنیت انرژی و افزایش اشتغال

پروژه نیروگاه بادی جدید ایرلند در کنار یک صندوق منافع اجتماعی به مبلغ تقریبی ۵۰۰ هزار یورو برای ۱۵ سال اول ارائه می‌شود که پس از بهره‌برداری از آن راه‌اندازی خواهد شد. انتظار می‌رود این پروژه با ایجاد ۱۶۸ شغل در مرحله ساخت‌وساز و تعریف ۴۲ پست شغلی طولانی‌مدت پس از راه‌اندازی مزرعه بادی، نقش بسزایی نیز در بهبود اقتصاد محلی در قالب نرخ مشارکت و اشتغال داشته باشد.

پارک انرژی سبز ایرلند یک توسعه زیرساختی مهم و استراتژیک با ظرفیت ۱۲۱ مگاوات، نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی از سوی سرمایه‌گذاران است که پس از تکمیل، بالاترین میزان تولید برق توسط یک نیروگاه بادی خشکی را خواهد داشت. این پروژه نقش چشمگیری در کاهش هزینه برق برای مصرف‌کنندگان ایرلندی نیز خواهد داشت و کشور را یک قدم دیگر به رسیدن به اهداف اقدامات اقلیمی و تحقق امنیت انرژی و استقلال خود نزدیک‌تر می‌کند.

راهکار سبز ایرلند برای تامین امنیت انرژی و افزایش اشتغال

کد خبر 705720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.