همه کشتی‌های اسرائیل هدف قانونی ما خواهند بود

وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که صنعا اطلاعاتی در مورد تمام کشتی‌های اسرائیلی که از دریای سرخ عبور می‌کنند، دارد و آن‌ها را هدف قانونی خود می‌داند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «ضیف الله الشامی»، وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگو با المیادین تاکید کرد که ما اطلاعاتی در مورد تمام کشتی‌های اسرائیلی که از دریای سرخ عبور می‌کنند، داریم.

این گفت‌وگو اندکی پس از آن صورت گرفت که منابع یمنی از تصرف یک کشتی اسرائیلی خبر دادند.

ضیف الله الشامی به المیادین گفت: «برای مقابله با دشمن مشترک همه ملت‌های عربی و اسلامی، به صورت برنامه‌ریزی شده اقدام می‌کنیم و همه کشتی‌های اسرائیل هدف قانونی ما خواهند بود. ما با یک دشمن جنایت‌کار در غزه روبه‌رو هستیم و کسانی که شاهد کشتار و نسل‌کشی در غزه هستند نمی‌توانند بی‌طرف بمانند، بنابراین ما با دشمن جنایت‌کار روبه‌رو هستیم و هر آنچه مربوط به دشمن باشد، هدف قرار خواهد گرفت.»

الشامی در گفت‌وگوی خود تاکید کرد: «ما رهبری داریم که همه راهبردها را مطالعه می‌کند و آن‌ها را در زمان مناسب به اجرا می‌گذارد.»

این مقام یمنی با هشدار به رژیم صهیونیستی گفت: «اگر می‌توانستیم همه کشتی‌های اسرائیل را به یک‌باره کنترل کنیم، این کار را می‌کردیم و به این کار در آینده نیز به آن امیدواریم.»

وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن همچنین با انتقاد از مواضع کشورهای عربی اظهار داشت: «اگر برخی از کشورهایی که در تجاوز علیه ما شرکت کردند در حمایت از غزه موضع می‌گرفتند، ما از این موضوع قدردانی می‌کردیم و اهمیت آن را در نظر می‌گرفتیم. اگر عربستان یا امارات موضع شرافتمندانه‌ای در برابر جنگ غزه اعلام کنند، ما به احترام آن‌ها می‌ایستادیم، اما اکنون این‌گونه نیست.»

پیش از این نیز، سخنگوی انصارالله یمن اعلام کرده بود که توقیف کشتی اسرائیلی در دریای سرخ، اقدامی عملی است که جدیت نیروهای یمنی برای ورود به نبرد دریایی به هر بهایی که شده است را ثابت می‌کند.

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در گفت‌وگو با الجزیره گفت که در صورتی که جنگ علیه غزه متوقف نشود، گزینه‌های زیادی پیش روی خود خواهیم داشت.

به گفته البخیتی، اگر درگیری در غزه گسترش پیدا کند، بزرگترین بازنده به‌طور مستقیم دشمن اسرائیلی خواهد بود.

این مقام یمنی با اشاره به تصرف کشتی اسرائیلی در دریای سرخ توسط یمن، تاکید کرد که عملیات ما روحیه برادرانمان در غزه را تقویت می‌کند، همچنین آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها را از گسترش درگیری‌ها نگران خواهد ساخت.

البخیتی در ادامه گفت: «ما هنوز گزینه‌های دردناک زیادی داریم و در صورت ادامه تجاوز از آنها استفاده می‌شود و با تشدید تنش مواجه خواهیم شد. ما نمی‌توانیم و نمی‌پذیریم که هم‌زمان با بمباران غزه کنار بایستیم و جنایات اشغالگران در غزه را تماشا کنیم.»

سخنگوی انصارالله یمن تاکید کرد: «به محض مداخله نیروهای مسلح ما در برابر اشغالگری، مردم یمن متحد شدند و این یک دستاورد بزرگ در یمن است. آنچه در جنگ‌های داخلی از دست دادیم بسیار بیشتر از جنگ مستقیم با دشمن است. در حال حاضر نیز عملیات ما در عمق سرزمین دشمن یا دریا تا پایان جنایات در غزه ادامه خواهد داشت. دشمن فکر می‌کرد که می‌تواند هر طور که می‌خواهد در غزه بمباران کند؛ بنابراین ما نبرد را به دریا منتقل کردیم و دشمن و آمریکایی‌ها باید در محاسبات خود تجدید نظر کنند. در واقع آمریکایی‌ها برای تجاوز به غزه چک سفید به دشمن اسرائیلی داده بودند. الحوثی هم پیش‌تر تأیید کرده بود که در صورت متوقف نشدن تجاوز به غزه، کشتی‌های دشمن در دریای سرخ هدف قرار خواهند گرفت و این کار انجام شد.»

ساعاتی پیش از این، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در سخنانی اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش یمن در راستای اجرای دستورات «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن اقدام به اجرای عملیات نظامی در دریای سرخ کرده که از نتایج این عملیات به دست‌گرفتن کنترل یک کشتی اسرائیلی بوده است.

سریع افزود: نیروهای دریایی یمن این کشتی اسرائیلی را به سوی سواحل یمن هدایت کردند؛ ما با کادر این کشتی بر اساس آموزه‌های دین اسلام برخورد می‌کنیم.

کد خبر 705563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.