واکنش جنبش جهاد اسلامی فلسطین به عملیات قهرمانانه نیروهای یمنی

جنبش جهاد اسلامی فلسطین به عملیات نیروهای مسلح یمن در توقیف یک کشتی اسرائیلی و بازداشت سرنشین‌های آن در حمایت از مقاومت فلسطین و هدف قرار دادن منافع دشمن صهیونیستی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از المسیره، جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات نیروهای یمنی علیه منافع دشمن صهیونیستی و به‌طور مشخص توقیف کشتی در مسیر اراضی اشغالی و بازداشت سرنشینان آن شجاعانه بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از تلاش‌های نیروهای مسلح یمن در حمایت از مقاومت فلسطین قدردانی می‌کنیم. این عملیات قهرمانانه بیانگر ایمان ملت یمن و رهبران این کشور به مسئولیت حمایت‌های عربی و اسلامی از ملت فلسطین و وظایف امت در برابر یاری رساندن به آرمان فلسطین، همچنین حمایت از مقاومت و توقف حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ملت تحت محاصره است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: این عملیات شجاعانه انعکاس واقعی مواضع یمن و اکتفا نکردن به صدور بیانیه‌ها و محکومیت‌ها که هیچ اهمیتی برای دشمن صهیونیستی ندارد به‌شمار می‌رود.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز گذشته در سخنانی اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش یمن در راستای اجرای دستورات «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن اقدام به اجرای عملیات نظامی در دریای سرخ کرده که از نتایج این عملیات به دست‌گرفتن کنترل یک کشتی اسرائیلی بوده است.

سریع افزود: نیروهای دریایی یمن این کشتی اسرائیلی را به سوی سواحل یمن هدایت کردند. ما با کادر این کشتی بر اساس آموزه‌های دین اسلام برخورد می‌کنیم.

وی گفت: به تمام کشتی‌های دشمن اسرائیلی یا کشتی‌هایی که با دشمن دادوستد دارند مجدد هشدار می‌دهیم که این کشتی‌ها به اهداف مشروع نیروهای مسلح ما تبدیل خواهند شد. به تمام کشورهایی که اتباعشان در دریای سرخ مشغول فعالیت هستند اعلام می‌کنیم که از هرگونه فعالیت یا اشتغال در کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که تحت مالکیت اسرائیلی‌ها هستند دوری کنند.

کد خبر 705561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.