رفع نشتی تانکر آب فلزی؛ 6 نکته پر اهمیت که باید بدانید
رفع نشتی تانکر آب فلزی

تانکرهای آب فلزی، راهی عالی برای صرفه‌جویی و نگهداری از آب محسوب می‌شوند. با توجه به با ارزش بودن آب، وجود نشتی می‌تواند موضوع بسیار مهمی باشد و باید سریعا جهت رفع آن اقدام کنید.

برای رفع نشتی تانکر فلزی، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌بایست بر اساس محل نشت، اقدامات لازم را انجام دهید. ولی ما در این مطلب قصد داریم به بررسی 6 نکته مهم در مراحل رفع نشتی تانکر آب بپردازیم و علل ایجاد نشتی را هم توضیح دهیم؛ تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

مهمترین نکات در مراحل رفع نشتی تانکر آب فلزی

رفع نشتی تانکر آب فلزی ممکن است در چند مرحله انجام شود، اما تعداد مراحل و نحوه انجام آن بستگی به اندازه و نوع نشتی، شرایط محیطی و تجهیزات موجود دارد. در ادامه، به مراحل معمول برای رفع نشتی تانکر آب فلزی اشاره می‌کنیم.

۱. تشخیص و مکان‌یابی نشتی

در ابتدا، نشتی در تانکر باید تشخیص داده شود. این امر ممکن است توسط بازرسی دقیق تانکر یا با استفاده از تجهیزات تشخیصی مثل سیستم‌های مانیتورینگ نشتی صورت پذیرد.

۲. تخلیه تانکر

پس از تشخیص نشتی، باید آب تانکر را تخلیه کنید تا از تراکم نشتی جلوگیری شود.

۳. تعمیر نشتی

بسته به نوع و محل نشتی، اقدام به تعمیر می‌شود. چنین امری ممکن است شامل جوشکاری، تعمیر لوله‌ها یا تعویض بخش‌های آسیب‌دیده باشد. بنابراین، در اینجا شما باید جهت استعلام قیمت ورق آهن و تجهیزات دیگر اقدام کنید.

۴. بازرسی و تست

تانکر پس از تعمیر نشتی باید مورد بازرسی دقیق قرار گیرد. همچنین، تست فشار و تست نشتی برای اطمینان از عملکرد صحیح تانکر انجام می‌شود.

۵. شارژ تانکر

پس از تعمیر و تست موفق، تانکر دوباره شارژ می‌شود.

۶. مانیتورینگ و پایش

تانکر بعد از رفع نشتی می‌بایست به طور مداوم مانیتورینگ و پایش شود تا از وقوع نشتی مجدد جلوگیری به عمل آید.
نکته: توجه داشته باشید که این فرآیند ممکن است بستگی به شرایط و مشکلات خاص تانکر و نشتی، متفاوت باشد. همچنین تعمیر نشتی تانکر به مهارت‌های تخصصی و تجهیزات مناسب نیاز دارد، بنابراین معمولا توسط افراد متخصص انجام می‌شود.

تانکر آب فلزی

دلایل ایجاد نشتی تانکر آب فلزی

دلایل زیادی برای نشتی تانکر آب فلزی وجود دارد که ما در این بخش به مهمترین آن‌ها می‌پردازیم:

1. زنگ زدگی و خوردگی در مخزن آب

یکی از مهمترین دلایل ایجاد نشتی در مخزن آب، زنگ‌زدگی و خوردگی است که بسته به کیفیت آب می‌تواند به تدریج یا به سرعت اتفاق بیفتد. اگر مخزن شما در اثر زنگ‌زدگی و خوردگی در معرض خطر قرار گرفته باشد، دیگر نمی‌تواند عملکرد خود را در هنگام فشار حفظ کند؛ بنابراین دچار نشت و سرریز شدن آب می‌شود.

به طور کلی، اگر در مخازن یا لوله‌های خود لکه‌های تیره مشاهده کردید، می‌تواند نشانه‌هایی از خوردگی فولاد تصفیه‌نشده باشد که در معرض اکسید آهن قرار گرفته است. این موضوع ممکن است آسیب شدید مانند ترک در اتصالات لوله‌های فلزی را به دنبال داشته باشد که نهایتا موجب نشتی می‌شود. اگر برای تانکر خود به تجهیزات جدید نیاز داشتید، می‌توانید ورق گالوانیزه قیمت امروز و قیمت محصولات دیگر را بررسی کنید تا به خرید لوازم مورد نیاز بپردازید.

2. تجمع جلبک‌ها

ایجاد جلبک نیز می‌تواند باعث بروز نشتی در تانکر فلزی شود. جلبک‌ها معمولا به خودی خود ضرر زیادی ندارند، اما وقتی جلبک‌ها وارد لوله‌ها و مخازن شوند، آن زمان شاهد نشتی خواهید بود؛ زیرا جلبک‌ها، لوله‌ها و مخازن را مسدود می‌کنند که این خود می‌تواند موجب نشتی شود.

3. فشار بیش از حد آب

تانکرهای فلزی آب برای تحمل مقدار مشخصی از فشار آب طراحی شده‌اند. هنگامی که منبع آب بیرونی بیش از مقداری باشد که تانکر شما قادر به حمل آن است، به طور معمول نشتی اتفاق می‌افتد و این امر حتی می‌تواند باعث آسیب جدی به کل سیستم تانکر شود. برای رفع چنین مشکلاتی، از یک فشارسنج برای بررسی فشار آب تانکر استفاده کنید.

4. مشکل در ورودی و خروجی

یکی از رایج‌ترین منابع نشتی، ورودی و خروجی دهانه‌هایی است که در آن قسمت‌ها، لوله‌ها به مخزن شما متصل می‌شوند. در چنین مواردی اتصالات ورودی و خروجی را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که آیا علت نشتی از این قسمت است. پس از تایید، سفت کردن ساده این اتصالات برای رفع نشتی تانکر آب فلزی کافی است.

5. عدم انجام تعمیر و نگهداری منظم

تانکر آب برای ادامه عملکرد صحیح و بدون مشکل، نیاز به نگهداری و تمیز کردن منظم دارند. اگر از تانکر خود نگهداری نکنید، ممکن است به دلیل تجمع رسوب دچار نشتی شود. بنابراین شما می‌بایست تانکر را در هر وضعیتی که باشد، به طور مداوم بررسی کنید.

دلایل ایجاد نشتی تانکر آب فلزی

فروش تجهیزات برای تعمیر تانکر آب توسط آیرومارت

شرکت آیرومارت یکی از معتبرترین مراکز جهت فروش انواع ورق، لوله، اتصالات و سایر تجهیزات فولادی است. شما می‌توانید پس از وارد شدن به سایت iromart.com، قیمت انواع مقاطع فولادی را بررسی کنید و کالای مورد نظرتان را به صورت آنلاین سفارش دهید. همچنین این شرکت با بهره‌مندی از کارشناسان مجرب، شما را در زمینه نصب تجهیزات راهنمایی می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره، با شماره 02145306 تماس بگیرید.

کد خبر 705008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.