تخصیص ۴۷۰ میلیارد تومان به بخش سلامت گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در دولت سیزدهم تاکنون مبلغ ۴۷۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف بهداشت، درمان، آموزش و عمران استان گلستان هزینه شده است.

سعید گل‌فیروزی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایمنا در گرگان، اظهار کرد: تعداد تخت‌های فعال در استان گلستان سه هزار و ۲۹۸ تخت است که از این تعداد، دو هزار و ۵۶۵ تخت در بخش دولتی و ۷۳۳ تخت در بخش خصوصی فعال است.

وی افزود: شاخص نسبت پرستار به تخت‌های بیمارستانی دولتی در استان گلستان ۱.۳۶ درصد است که این شاخص در سطح ملی ۱.۱۲ درصد است و نشان می‌دهد که وضعیت استان از نرم کشوری بالاتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: تعداد کل کادر پرستاری در بخش‌های مختلف هوشبری، اتاق عمل، بهیار و کمک بهیار در استان چهار هزار و ۱۳۶ نفر است که از این تعداد سه هزار و ۵۱۳ نفر در بخش دولتی و ۵۶۹ نفر در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند.

گل‌فیروزی با اشاره به اجرای تعرفه‌گذاری پرستاران در استان گلستان تصریح کرد: تعرفه‌گذاری حدود ۱۵ سال پیش مصوب شد، اما اجرا نشده بود که با تأکید مقام معظم رهبری و دستور رئیس‌جمهور اجرا شد، در استان گلستان با تاکید استاندار تعرفه پرستاران در سه مرحله پرداخت شد و باقی‌مانده آن نیز تا پایان سال پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: سیاست دولت سیزدهم عدالت در سلامت با افزایش کمی و کیفی خدمت و ارائه خدمت عادلانه و متوازن در تمام شهرستان‌ها و روستاها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تشکر از نیکوکاران برای کمک در حوزه سلامت تاکید کرد: در دولت سیزدهم مبلغ ۴۷۰ میلیارد تومان در حوزه‌های سلامت، بهداشت، درمان، آموزش و عمران در استان گلستان هزینه شده، ضمن اینکه بیش از ۸۰ میلیارد تومان نیز توسط خیران در بخش‌های مختلف سلامت کمک شده است.

گل‌فیروزی با اشاره به ارائه عدالت در سلامت در تمام نقاط استان گفت: نخستین مرکز «ام‌آرآی» دولتی با محوریت گنبدکاووس در شرق گلستان دایر و نخستین جراحی قلب و مرکز نازایی سطح دو در این شهرستان راه‌اندازی شد.

وی افزود: مرکز آنژیوگرافی کردکوی پس از دو دهه با محوریت غرب استان فعال شد که این مرکز ماهانه به ۵۰۰ بیمار در استان گلستان، شاهرود و شرق مازندران خدمت ارائه می‌کند.

کد خبر 704950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.