کاهش ۵ درجه‌ای دما و برف در ارتفاعات / بارش‌های رگباری اصفهان از امروز آغاز می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از صدور هشدار سطح نارنجی در پی ورود سامانه بارشی به استان اصفهان خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان هواشناسی هشدار سطح زرد و ناسالم برای گروه‌های حساس را برای دو روز ابتدایی هفته جاری صادر کرده بود و ساعاتی از روز یکشنبه نیز شاخص کیفیت هوا به وضعیت ناسالم برای عموم رسید.

وی افزود: هشدار سطح نارنجی برای ورود سامانه‌های جوی به استان از سمت سازمان هواشناسی صادر شده و بنابر پیش‌بینی‌های این سازمان، از روز دوشنبه تا پایان روز سه‌شنبه در مناطق غرب و جنوب مانند فریدون‌شهر، بوئین‌میاندشت، خوانسار، داران، گلپایگان، سمیرم، چادگان، شهرضا، دهاقان، میمه، دهق شاهین‌شهر، مبارکه و اصفهان، شاهد بارش‌های رگباری خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه فعالیت این سامانه بیشتر در مناطق غرب و جنوب استان خواهد بود، تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌ها، به تدریج در ساعات بعدازظهر امروز در مناطقی از جمله اصفهان شاهد بارندگی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برای روز سه‌شنبه، وزش باد شدید، طوفان‌های لحظه‌ای و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: طوفان‌های لحظه‌ای در روز مذکور در مناطق شرق و شمال استان خواهد بود.

شیشه فروش با اشاره به کاهش دو تا پنج درجه‌ای دما از اواخر روز سه‌شنبه تا چهارشنبه در مناطق غربی، گفت: دستورالعمل‌های ایمنی به منظور پیشگیری از رخداد حوادث متناسب با بارندگی‌، رعدوبرق و وزش تندباد پیش‌بینی شده به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های ایمنی به منظور پیشگیری از جاری شدن روان‌آب در مناطق غرب و جنوبی استان، اضافه کرد: دامداران و عشایر در مناطق غرب و جنوب از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و با توجه به احتمال بارش برف در مناطق مرتفع غرب، رانندگان زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به لغزندگی جاده‌ها و لزوم رعایت موارد ایمنی به منظور پیشگیری از رخداد حوادث جاده‌ای، خاطرنشان کرد: افراد از استقرار در حاشیه مسیل‌ها و دامنه‌ها پرهیز کنند.

وی با اشاره به لزوم ایمن‌سازی تابلوها و داربست‌ها در شرق و شمال استان در برابر تندباد، افزود: ۲۵۷ تیم امدادی شامل پایگاه‌های جاده‌ای، هلال‌احمر و فوریت‌های پزشکی، در جاده‌ها و مناطق تحت تأثیر سامانه بارشی در حالت آماده‌باش قرار دارند و نمک و شن مورد نیاز در راهدارخانه‌ها تعبیه شده است.

شیشه فروش با اشاره به مواجهه با تغییرات جوی در پاییز هر سال و کاهش آلاینده‌های جوی در چند روز اخیر با ورود سامانه بارشی به استان و وزش باد، تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، برای روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه نیز شاهد سکون جو خواهیم بود و آلودگی هوا تا پایان آبان‌ماه با شدت و ضعف پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 704889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.