طوفان‌های فرانسه، بیمه حوادث طبیعی را تبدیل به مشکل کرد

بلایای مختلف طبیعی مرتبط با آب و هوا که فرانسه در سال جاری شاهد آن بود، چشم‌انداز بدبینانه‌ای را برای هزینه‌های بیمه در سال ۲۰۲۴ ترسیم کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طوفان فردریکو وارد فرانسه شده است و بادهایی با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به همراه دارد. مناطق شمالی این کشور برای بارش باران‌های سیل‌آسا در آماده‌باش هستند و طوفان و سیل در سایر نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود.

فردریکو به دنبال طوفان سیاران رخ می‌دهد که چند هفته پیش سواحل شمال غربی فرانسه را درنوردید و خسارات قابل‌توجهی به بار آورد؛ بر اثر این رویداد شمال فرانسه شاهد سیل شدید بود و ۱۳۰ شهرداری تحت تأثیر قرار گرفت.

بر اساس تخمین‌های منتشر شده توسط فدراسیون بیمه فرانسه France Assureurs، طوفان‌های سیاران و دومینگوس حدود ۱.۳ میلیارد یورو بار مالی وارد کردند که یکی از بزرگترین خسارات مالی مرتبط با طوفان در فرانسه تبدیل کرد؛ این دو طوفان در حال حاضر رتبه پنجم را در میان ویرانگرترین طوفان‌های سرزمین اصلی فرانسه دارند.

یکی از سوالات بزرگی که اکنون خانوارها و مشاغل فرانسوی با آن روبه‌رو هستند این است که آیا این رویدادهای شدید آب و هوایی منجر به افزایش قیمت بیمه خواهد شد یا خیر.

فرانسه درگیر چالش بیمه بلایای طبیعی برای خانواده‌های آسیب‌پذیر

حق بیمه چگونه محاسبه می‌شود؟

برای درک اینکه چگونه تغییرات آب و هوا و آب و هوای شدید بر حق بیمه تأثیر می‌گذارد، مهم است که با نحوه محاسبه آنها آشنا شوید. حق بیمه مبلغی است که به صورت دوره‌ای به بیمه‌گر پرداخت می‌شود و می‌تواند به ارزیابی ریسک، تأمین امنیت، هزینه‌های جاری و مالیات تقسیم شود؛ بنابراین قیمت بیمه به عوامل متعددی بستگی دارد که شامل فراوانی و مقیاس رویدادهای مرتبط با آب و هوا می‌شود. برای تعیین قیمت‌ها، شرکت‌های بیمه از پیش‌بینی‌ها و داده‌های منتشر شده توسط مؤسسات هواشناسی استفاده می‌کنند. طبق گزارش ۲۰۲۱ فدراسیون شرکت‌های بیمه فرانسه، مبلغی که به عنوان غرامت پرداخت می‌شود، افزایش یافته است.

در حالی که میانگین غرامت سالانه بین سال‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۹ (به استثنای سال ۱۹۹۹ به دلیل طوفان) دو میلیارد یورو بوده است، این میانگین بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ به ۲.۸ میلیارد یورو رسیده است و به نظر نمی‌رسد این روند به این زودی‌ها نشانه‌هایی از توقف را نشان دهد. ۲۰۲۲ با خشکسالی شدید و آتش‌سوزی در سراسر اروپا، سالی بی‌سابقه برای آب و هوای جهان بود، اما گویا قرار است سال ۲۰۲۳ بدتر از گذشته باشد.

ارزیابی اولیه بانک فرانسه در سال ۲۰۲۱ از خطرات مالی تغییرات آب و هوایی نشان داد که آسیب‌پذیرترین مناطق فرانسه ممکن است دو تا پنج برابر افزایش خطرات طبیعی را تجربه کنند.

طبق گفته بانک مرکزی، حق بیمه‌ها برای پوشش این زیان‌ها تا سال ۲۰۶۰ بین ۱۳۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند؛ از نظر قیمت بیمه، این افزایش بین ۲.۸ تا ۳.۷ درصد در سال است.

دولت فرانسه این موضوع را بسیار جدی گرفته است. برونو لومر و کریستوف بچو، وزرای اقتصاد و انتقال محیط زیست فرانسه، در ماه مه کارگروهی را برای بررسی بیمه‌پذیری خطرات آب و هوایی راه‌اندازی کردند. از آنجایی که هزینه‌های غرامت می‌تواند طی سه دهه آینده به ۷۰ میلیارد یورو برسد، دولت فرانسه می‌خواهد «پایداری سیستم جبران بلایای طبیعی» را تضمین کند و آن را به «ابزار تاب‌آوری کلیدی» تبدیل کند.

خانوارهای آسیب‌پذیر فرانسوی بدون بیمه مانده‌اند

افزایش نرخ بیمه در نتیجه تغییرات آب و هوایی تنها یک مسئله در اروپا نیست. در سراسر اقیانوس اطلس، یک روند نگران‌کننده در مورد شرکت‌های بیمه وجود دارد. پس از آتش‌سوزی‌های جنگلی در کالیفرنیا بزرگترین ارائه‌دهنده بیمه در ایالات متحده در ماه مه اعلام کرد که «پذیرش درخواست‌های جدید از جمله تمام درخواست‌های تجاری و شخصی اموال و بیمه تلفات» را برای کل ایالت متوقف می‌کند.

به گزارش واشنگتن‌پست، مردم در سایر ایالت‌هایی مانند لوئیزیانا و فلوریدا که تحت تأثیر بلایای آب و هوایی قرار گرفته‌اند نیز برای تأمین هزینه‌های خود با مشکل مواجه شده‌اند. در فرانسه، بیمه برای مستأجران و مالکان اجباری است؛ علاوه بر این، صندوق بیمه اتکایی -بیمه برای شرکت‌های بیمه- از سال ۲۰۱۵ با کسری مواجه بوده است و برای افزایش مشارکت‌های مالی لابی می‌کند و همین امر آینده این سازمان‌ها را به‌طور چشمگیری تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کد خبر 704887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.