افزایش ۵۰ درصدی فروش غیرقانونی آرد در نانوایی‌های قزوین

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: میزان فروش غیرقانونی آرد نانوایی در مهرماه سال جاری نسبت به سال گذشته با افزایش ۵۰ درصدی روبه‌رو شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نشست کارگروه آرد و نان استان قزوین بعدازظهر _پنجشنبه بیست‌وپنجم آبان‌ماه_ به ریاست علی رحمانی معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین و با حضور فرمانداران و دیگر مدیران استانی در سالن جلسات شهیدحاج‌قاسم سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد و در این جلسه آخرین وضعیت تولید و توزیع آرد و همچنین مباحث مربوط به طبخ نان و نانوایان مورد بررسی قرار گرفت.

علی رحمانی، معاون اقتصادی استاندار قزوین در این جلسه با بیان اینکه در استان قزوین نانوایان به استفاده از آرد با کیفیت تمایل نشان می‌دهند، اظهار کرد: به همین دلیل نانوایان ترجیح می‌دهند که از کارخانه‌های خارج از استان آرد مورد نیاز خود را تأمین کنند و در همین راستا از کارخانه‌های استان انتظار داریم که کیفیت آرد را به قدری افزایش دهند که این نیاز تأمین شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع توزیع آرد خام بین روستاییان تصریح کرد: نباید اجازه دهیم میزان این آرد کاهش پیدا کند، البته باید نظارت صورت بگیرد که این آرد حتماً به نان تبدیل شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون استاندار قزوین در ادامه با اشاره به اینکه تأمین آرد روستایی نباید سهمیه آرد خام روستایی را تحت تأثیر قرار دهد، اضافه کرد: فروش غیرقانونی آرد نانوایی‌ها در مهرماه سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

رحمانی با انتقاد از تکرار تخلفات نانوایان در حوزه ساعات کار و روزهای تعطیل گفت: در حال حاضر نظارت‌ها در این حوزه بازدارندگی لازم را ندارد و به همین جهت از اتحادیه نانوایان استان انتظار داریم که نظارت دقیق‌تری بر نانوایان انجام دهند، کنترل و نظارت‌ها باید بازدارنده باشد تا شاهد تکرار تخلفات نباشیم.

وی با اشاره به اینکه بعضی از افراد پروانه کسب چند نانوایی را گرفته‌اند، ادامه داد: باید افراد فقط با یک مجوز سهمیه آرد از شرکت غله بگیرند و اگر مجوز دیگری دارند، باید به صورت آزادپز فعالیت کنند که البته این موضوع پس از بررسی دقیق‌تر در کارگروه تنظیم بازار کالاهای اساسی استان قزوین مصوب خواهد شد.

کد خبر 704716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.