کاهش ۱۰۰ درصدی تلفات حوادث رانندگی در راه‌های روستایی استان کرمانشاه

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: طی ۶ ماهه ابتدای سال‌جاری تلفات حوادث رانندگی در راه‌های روستایی استان ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد احمدی امروز چهارشنبه _ بیست‌وچهارم آبان_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۶ ماهه ابتدای سال‌جاری آمار تلفات حوادث رانندگی راه‌های روستایی استان کرمانشاه نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: طی ۶ ماهه ابتدایی سال گذشته ۶ نفر در محورهای روستایی استان کرمانشاه در اثر حوادث رانندگی جان باخته‌اند که از ابتدای سال‌جاری تا کنون در محورهای روستایی استان کرمانشاه با اقدامات باز دارنده تلفاتی نداشته‌ایم و استان کرمانشاه مقام اول کاهش تلفات حوادث رانندگی در راه‌های روستایی را کسب کرده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: در سال‌های گذشته بیشتر تلفات جاده‌ای در راه‌های روستایی مربوط به تردد راکبین موتور سیکلت و راکبین ادوات کشاورزی بوده و برای کاهش تلفات در راه‌های روستایی با برگزاری کلاس‌های منظم آموزشی‌، دانش لازم برای رانندگی در محورهای روستایی را به روستاییان ارائه نموده و آموزش فرهنگ درست رانندگی کردن در محورهای روستا در دستور کار خود قرار گرفته است.

وی درباره اقدامات ایمنی انجام شده برای دانش آموزان حاشیه راه‌ها طی ۷ ماهه سال‌جاری گفت: در ۴ محور عملیات ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه‌ها انجام شده است.

احمدی درباره برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دانش آموزان حاشیه راه‌ها عنوان کرد: ۳۳۶ نفر ساعت طرح ارتقای ایمنی عبور و مرور دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها با هدف آموزش و آگاه کردن دانش‌آموزان به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه و جاده‌ها با وسایل نقلیه و خطرات ناشی از بی‌توجهی به قوانین و مقررات تردد در جاده‌ها توسط کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک اجرا شده است.

وی درباره ارتقای سطح ایمنی راکبان موتور سیکلت گفت: در طرح ایمن سازی راکبین موتور سیکلت ۴۸۱ عدد کلاه ایمنی اهدا و ۷۲۴ نفر ساعت کلاس آموزشی برگزار شده و ۲ هزار عدد برچسب شبرنگ بروی موتور سیکلت نصب شده است.

معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در پایان افزود: میزان آموزش انجام شده برای راکبین ادوات کشاورزی ۲۴۴ نفر ساعت و ۴۸۶ عدد شبرنگ نیز بروی ادوات کشاورزی نصب شده است

کد خبر 704467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.