هوای کدام استان‌های کشور بارانی می‌شود؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی از غرب کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروز با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب، جنوب غرب، دامنه و ارتفاعات البرز غربی و به‌تدریج در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از استان‌های فارس، بوشهر و جزایر شمال خلیج فارس، بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد آغاز می‌شود.

وی افزود: بیشینه بارش طی امروز در ایلام، غرب لرستان و بعضی مناطق استان‌های کرمانشاه و کردستان خواهد بود و روز پنجشنبه فعالیت این سامانه در مناطق غرب، جنوب غرب، بعضی مناطق بوشهر، فارس، غرب و جنوب اصفهان، کرمان، غرب یزد، هرمزگان، جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه هرمز خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: طی روز چهارشنبه در بعضی مناطق استان‌های ساحلی خزر، بارش پراکنده دور از انتظار نیست و روز جمعه در شمال غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از غرب، استان‌های ساحلی خزر، بعضی مناطق جنوب، جنوب شرق، شرق و نیمه جنوبی خراسان رضوی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد موقت رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: روز شنبه در بخش‌هایی از سواحل شرقی دریای خزر، شمال شرق، شرق، ارتفاعات کرمان و جزایر تنگه هرمز بارش پراکنده انتظار می‌رود و روز یکشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: روز جمعه در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شمال غرب کشور، وزش باد شدید و در مناطق مستعد با احتمال خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و روز چهارشنبه دریای خزر، مرکز و غرب خلیج‌فارس و پنجشنبه، خلیج‌فارس، تنگه هرمز و بعضی نواحی غربی دریای عمان و روز جمعه دریای خزر مواج خواهد بود.

وی اضافه کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری از بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد، در صبح غبارآلود با بیشینه ۲۱ و کمینه ۶ درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، نیمه‌ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۲۱ و کمینه ۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 704293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.