اجرای بیش از ۴۰ ویژه‌برنامه فرهنگی به مناسبت ۲۵ آبان در منطقه ۸ اصفهان

مدیرمنطقه هشت شهرداری اصفهان با اشاره به ۲۵ آبان، روز حماسه و ایثار مردم اصفهان گفت: این روز در تقویم رسمی کشور به نام روز اصفهان نام گرفت، از این‌رو این منطقه با بیش از ۴۰ ویژه‌برنامه فرهنگی، این روز را به یاد تشییع ۳۷۰ شهید اصفهان در سال ۱۳۶۱ گرامی می‌دارد.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ۲۵ آبان سال ۱۴۰۱ که فرمودند: «این‌ها شناسنامه این مردم مؤمن و غیرت‌مند و ایستاده پای کار به حساب می‌آیند، مردم اصفهان در یک روز ۳۷۰ شهید را (در سال ۱۳۶۱) تشییع کردند، خم به ابرو نیاوردند، بماند که همان روز اعزام به جبهه داشتند، پشتیبانی و حرکت کردند.»، اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری ۲۵ آبان با عنوان «روز اصفهان» در تقویم رسمی کشور، همچنین سکونت قابل توجهی از خانواده معزز شهدا و جانبازان در گوشه‌گوشه منطقه هشت، اداره فرهنگی و اجتماعی اجرای بیش از ۴۰ برنامه متنوع را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه «قلب تپنده ایران» افزود: این هنرواره طبق شعار مدیریت شهری «اصفهان من، شهر زندگی» ۲۵ ویژگی برای اصفهان، از جمله حماسه و ایثار، شهید و شهادت، استقامت، گذشت و فداکاری، فرهنگ، هنر و گنبدهای فیروزه استخراج کرده و با تلفیق شعار مدیریت شهری پیوند خورده است که با این ویژگی‌ها، اصفهان شهر زندگی می‌شود.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ هنرمند به صورت گروهی بر ۲۵ شاخصه با هدف معرفی اصفهان فعالیت هنری خود را صبح روز جمعه، بیست‌وششم آبان از ساعت ۹:۳۰ در بوستان بهشت خیابان جابر انصاری ارائه می‌دهند و در پایان این اثر به عنوان قلب تپنده در ایران جا خواهد گرفت.

باقری ضمن اشاره به برنامه «چهل یار مهربان» و «یاد یاران» گفت: با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده اداره فرهنگی این منطقه با مشارکت اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۴۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس با عنوان «چهل یار مهربان» رونمایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه «یاد یاران» رونمایی از یادمان شهدای مدافع امنیت است که به مناسبت سالگرد شهادت سه تن از مأموران نیروی انتظامی که روز بیست‌وپنجم آبان سال گذشته در میدان شهدای امنیت رخ داد، برگزار می‌شود.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدا وظیفه همه ما است، ادامه داد: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی به معرفی شناسنامه شهر اصفهان می‌پردازد و برنامه‌هایی همچون اجرای مسابقات مختلف فرهنگی، جام شهدای ۲۵ آبان، شهید کوچه ما روشنایی شهر است، برنامه شکیبایی که تقدیر و تجلیل از پرستاران بیمارستان سوانح سوختگی است، روایت ایستادگی و شکوه ایثار سایر برنامه‌ها در این خصوص خواهد بود.

کد خبر 704277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.