اصفهان را در راستای مصرف بهینه آب تجهیز کنیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان یکی از وظایف اصلی این سازمان را تأمین امنیت غذایی دانست و گفت: همه فعالیت‌ها باید مکمل این باشند که اصفهان را در راستای مصرف بهینه آب تجهیز کنیم و می‌توان از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها و تولیدکنندگان مبدع در این نمایشگاه در این زمینه بهره برد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، مهرداد مرادمند بعد از ظهر امروز _سه‌شنبه بیست‌وسوم آبان_ در آئین گشایش بیست و دومین نمایشگاه تخصصی جامع کشاورزی (صنایع، مکانیزاسیون، آبیاری، زراعت و باغبانی) اصفهان اظهار کرد: فعالان این بخش اهمیت ویژه‌ای به بخش نمایشگاه می‌دهند و در این زمینه تعامل و همکاری بسیار سازنده دارند.

وی از فراهم شدن زمینه برای حضور کشاورزان از سراسر استان در این نمایشگاه خبر داد و ادامه داد: نقش صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی باید به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرد، زیرا هرچقدر بهره‌وری افزایش یابد، اقتصاد کشاورزی متحول می‌شود و می‌تواند هزینه بیشتری برای بخش زیرساخت‌ها پرداخت کند در کنار آن منابع آب به شکل بهینه‌تر مصرف خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان یکی از وظایف اصلی این سازمان را تأمین امنیت غذایی دانست و تاکید کرد: همه فعالیت‌ها باید مکمل این باشند که استان اصفهان را در راستای مصرف بهینه آب تجهیز کنیم و می‌توان از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها و تولیدکنندگان مبدع در این نمایشگاه در این زمینه بهره برد.

به گزارش ایمنا، بیست و دومین نمایشگاه تخصصی جامع کشاورزی اصفهان تا روز بیست و ششم آبان ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با حضور ۱۲۰ شرکت مطرح تولیدکننده داخلی و نمایندگی خارجی ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه با حضور ۱۱۵ شرکت فعال در حوزه ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی، کود و سم و نهاده، سیستم‌های آبیاری، تجهیزات گلخانه‌ای و تأسیسات آب و فاضلاب در چهار روز برگزاری میزبان کارشناسان، صنعت‌گران، متخصصان بخش‌های مختلف صنعت کشاورزی و کشاورزان است که بیش از ۶۰ درصد از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه کشاورزی امسال از استان اصفهان هستند، اما فعالان بخش کشاورزی از استان‌های تهران، خراسان رضوی، همدان، یزد، کرمان، آذربایجان شرقی، فارس، زنجان، کردستان، لرستان، خوزستان، سمنان، مازندران، مرکزی و گیلان نیز به عنوان مشارکت‌کننده در نمایشگاه حضور دارند.

با هدف افزایش کیفیت و ترویج آموزش‌های کاربردی برای کشاورزان، نشست‌های تخصصی و آموزشی با حضور اساتید دانشگاه و کارشناسان این حوزه به عنوان برنامه‌های جنبی برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 704226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.