خانه مادر و کودک در پایانه قم احداث شد

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم گفت: لازم است مادران برای برطرف کردن نیازهای کودک مکان امنی داشته باشند بنابراین تصمیم به احداث اتاق کودک و مادر گرفته شد که آماده بهره‌برداری است.

زین‌العابدین قراچورلوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: بر اساس برنامه سالانه سال ۱۴۰۲، بودجه تاکنون ۱۰۰ درصد محقق شده و نسبت به درآمد نیز رشد داشته‌ایم که آن را برای پروژه‌های عمرانی که نیازمند فراهم ساختن زیرساخت‌ها است، استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان پایانه‌ها هزینه درآمد است و به صورت مستقل عمل می‌کند، افزود: سازمان روند رو به رشد دارد و امیدواریم برای سال آینده تحقق بودجه بهبود یابد و لازم است بر اساس نیازهایی که در پایانه مشاهده می‌شود، بودجه افزایش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم بیان کرد: اقدامات درآمدزایی سازمان پایانه‌های مسافربری کم است زیرا تابع قوانینی هستیم که درآمد را مشخص کرده و سازمان تنها می‌تواند پنج درصد بلیط را از مسافران دریافت کند.

قراچورلوی گفت: به دنبال توسعه زیرساخت هستیم زیرا موجب ارائه خدمات بهتر و رعایت مقررات رضایتمندی شهروندان و زائران را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مطالعاتی برای توسعه زیرساخت‌ها انجام و ۲۸ مورد تعریف شده است که ۶ مورد در حال انجام است؛ از جمله احداث خانه کودک و مادر که اکنون آماده بهره‌برداری است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم گفت: لازم است مادران برای برطرف کردن نیازهای کودک مکان امنی داشته باشند بنابراین تصمیم به احداث اتاق کودک و مادر گرفته شد.

قراچورلوی عنوان کرد: برخی از مسافران مدت زمان طولانی در پایانه حضور دارند و کودکان نیازمند وجود فضایی برای سرگرمی هستند بنابراین محل بازی کودکان تعبیه و استانداردهای لازم نیز اخذ شده و در اختیار مسافران قرار گرفته است.

وی گفت: طرح پیاده راه‌سازی در بخشی از سازمان که غرفه‌های غیرحمل‌ونقلی هستند تهیه و تنظیم شده و در حال اجراست و محیط پیاده راه از محیط عبور خودروها جدا می‌شود.

کد خبر 704172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.