لینک جعلی سامانه ثنا باز هم قربانی گرفت!

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که به بهانه طرح شکایت از شهروندان اقدام به ارسال پیامک جعلی حاوی بدافزار و برداشت از حساب مالی آنها می‌کرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: با دریافت شکایتی از تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها پس از ورود به لینکی ناشناس جهت پرداخت هزینه دریافت خدمات، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مالباختگان پس از دریافت پیامکی با عنوان «شکوائیه علیه شما» و ورود به لینک معرفی شده با عنوان اپلیکیشن قوه قضائیه و دانلود آن جهت احراز هویت، مبلغ ۵۰ هزار ریال از کاربران درخواست کرده و پس از وارد شدن به درگاه معرفی شده جهت واریز وجه، کل موجودی حساب آنها برداشت شده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در بررسی‌های تخصصی مشخص شد درگاه بانکی که شاکیان از طریق آن اقدام به پرداخت وجه کرده‌اند، درگاهی جعلی بوده، اطلاعات حساب بانکی آنها را به سرقت برده و لینک جعلی نیز با دسترسی به اطلاعات کارت بانکی اقدام به سرقت رمز یک‌بار مصرف افراد کرده است.

وی ادامه داد: با اقدامات تخصصی و فنی کارشناسان پلیس فتا در نهایت فرد کلاهبردار شناسایی و متهم برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد، شهروندان توجه داشته باشند که پیامک ارسالی از سوی قوه قضائیه با سرشماره ADLIRAN و بدون لینک است، جهت مشاهده ابلاغ الکترونیک قضائی نیاز به واریز وجه نیست و شهروندان تنها به سامانه eblagh.adliran.ir مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف خودداری کنند.

کد خبر 704166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.