۹۸ حادثه‌دیده توسط آتش‌نشانان اصفهان نجات یافتند

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به انجام ۲۱۹ عملیات امداد و نجات و حریق در هفته گذشته گفت: در این عملیات‌ها ۹۸ نفر از افراد گرفتار در حریق و حوادث، توسط آتش‌نشانان اصفهان نجات یافتند.

امید باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طی هفته گذشته ۱۲ هزار ۶۳۷ تماس از سوی شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان برقرار شد که کارشناسان ستاد فرماندهی، پاسخگوی این تماس‌ها بودند.

وی با اشاره به انجام ۲۱۹ عملیات امداد و نجات افزود: از این تعداد، ۸۸ حریق صورت گرفته است که ۱۲ مورد آن مربوط به حریق وسایل نقلیه و ۱۲ مورد دیگر حریق منازل مسکونی است، همچنین ۱۳۱ مورد از عملیات‌های نجات، حادثه بوده است که در ۲۴ مورد آن، افراد در آسانسور حبس شده بودند که در نهایت توسط آتش‌نشانان نجات یافتند و ۹۸ نفر نیز از مجموع این حوادث، جان سالم به در بردند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: طی هفته گذشته به پنج نفر از آتش‌نشانان به دلیل مخاطرات اجتناب‌ناپذیری که در عملیات‌های اطفای حریق یا امدادرسانی وجود دارد، آسیب‌های جدی وارد شد که در حال طی مراحل درمان هستند.

باقری با اشاره به تحلیل‌های دقیق سازمان آتش‌نشانی گفت: بیش از ۹۰ درصد حوادث ناشی از بی‌احتیاطی و رعایت نکردن نکات ایمنی بوده است.

وی توصیه کرد: یکی از این مواردی که در لحظات اولیه حریق کمک می‌کند، استفاده از یک خاموش‌کننده آتش‌نشانی توسط افراد آموزش‌دیده است تا بتوانند در لحظه مشاهده حریق، اطفای آن را انجام دهند و از یک حریق گسترده جلوگیری کنند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان بیان کرد: سازمان آتش‌نشانی به‌طور مرتب اعلام می‌کند که شهروندان در منازل، محل کار و خودروی خود وسایل خاموش‌کننده حریق را به صورت آماده داشته باشند و آگاه باشند که این سازمان برای آموزش‌دهی به شهروندان در همه لحظات آماده است.

باقری با اشاره با استقرار اطفائیه در شهر اصفهان افزود: این سازمان برای حفظ زمان طلایی، زودتر رسیدن به محل حریق و حادثه، افزایش سرعت امدادرسانی و جلوگیری از خسارت‌های جانی و مالی در کنار اجرای عملیات‌های پیشرفته، ۳۲ مورد استقرار اطفائیه در نقاط حساس و پرتردد شهری ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: این نهاد در راستای ارزیابی ریسک مناطق حوزه‌های استحفاظی ایستگاه‌های عملیاتی در ۱۵ منطقه شهرداری اصفهان، ۷۲ مورد گشت ایمنی ایجاد کرده است و نقاط مخاطره‌آمیز سطح شهر را احصا کرده است.

کد خبر 703990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.