تاکید وزیر کشور بر برنامه‌ریزی بلندمدت برای راهپیمایی جهانی اربعین

وزیرکشور ضمن تاکید بر تهیه و تدوین برنامه بلندمدت برای راهپیمایی جهانی اربعین گفت: برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این حرکت عظیم جهانی، باید دامنه خدمات‌دهی مردمی برای اربعین سال ۱۴۰۳ توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد وحیدی صبح امروز _دوشنبه بیست‌ودوم آبان_ در دومین جلسه ستاد مرکزی اربعین ۱۴۰۳ در بیان اهمیت خدمت به زائران امام حسین (ع) اظهار کرد: امسال فضایی فراهم شده است که زودتر به امور مربوط به مراسم اربعین بپردازیم، اما شناسایی آسیب‌ها و دسته‌بندی آن‌ها برای رفع مشکلات ضروری است.

وزیر کشور اولویت نخست برای ارتقای کیفیت اعزام زائران به مراسم اربعین را مربوط به استان‌های مرزی و انتقال زائر به آن‌ها دانست و گفت: اولویت دوم، مشخص‌کردن اقدامات لازم در کشور عراق است که باید پیش‌بینی شود؛ مسئله سوم نیز اقداماتی است که در اولویت اول و دوم نیست و در صورت وجود اعتبار لازم، در دستور کار ما قرار دارد.

وزیر کشور با اشاره به مردمی‌سازی مراسم اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: سال گذشته این بحث مطرح شد و سال جاری هم موضوع اسکان و تغذیه، دارای اهمیت است؛ در حدی که مردم خودشان بتوانند وارد ماجرا شوند و در این بخش نیز حضور پُررنگ‌تری داشته باشند.

وحیدی درباره ساماندهی خروج زمینی زائران از مبدا و مرزهای شش‌گانه گفت: این موضوع را باید برای اربعین سال آینده در دستور کار داشته باشیم؛ چراکه برخی زائران برای مسیر رفت، یک مرز و برای مسیر برگشت، مرز دیگری را انتخاب کردند؛ هر مرز ظرفیتی دارد و این امکان وجود ندارد که بتواند هر میزان زائر را پذیرش کند.

وزیر کشور تاکید کرد: در همه این مراحل، موضوعات فرهنگی که در جلسه به آن اشاره شد، اهمیت دارد؛ موضوع موکب‌داران و رابطه آن‌ها با مردم نیز باید در جلسات جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 703862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.