احیای ۲۰۰ هکتار از مراتع سوخته منطقه حفاظت شده بیجار

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: ۲۰۰ هکتار از مراتع سوخته شده منطقه حفاظت شده بیجار با بذرپاشی احیا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان، اقبال حمیدی اظهار کرد: تابستان امسال شاهد آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده بیجار بودیم که بیش از ۲۰۰ هکتار آن طعمه حریق شد و امروز عملیات بذرپاشی با بذرهای بومی «جاشیر و بروموس» در ۲۰۰ هکتار از این مراتع سوخته شده انجام شد.

وی افزود: این بذرپاشی با همکاری کارشناسان حفاظت محیط زیست شهرستان بیجار، اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان و اداره منابع طبیعی شهرستان بیجار در مناطق حساس و موردنظر که در آتش سوزی پوشش گیاهی آن‌ها از دست رفته بود، انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان ادامه داد: طرح احیای مراتع تخریب شده مناطق تحت مدیریت شهرستان به روش‌های بذرکاری و کپه‌کاری انجام شد و امیدواریم سال آینده پوشش گیاهی به حالت قابل قبول برسد.

حمیدی با بیان اینکه محیط زیست و منابع طبیعی از ثروت‌های خدادادی هستند که تنها به نسل کنونی تعلق ندارد، خاطرنشان کرد: این میراث گرانبها به نسل‌های آینده هم تعلق دارد که باید با حفاظت از آن‌ها این میراث را به آیندگان انتقال داد.

وی از مردم خواست همواره از سرمایه‌های ملی و طبیعی و زیست محیطی که ادامه حیات انسان‌ها و حیوانات به آن وابسته است، حفاظت کرده و متخلفان را به این اداره معرفی کنند.

کد خبر 703806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.