بررسی صلاحیت‌ها برای انتخابات فارغ از نگاه‌های سیاسی انجام شده است

استاندار قزوین گفت: بنای مجریان انتخابات در استان بر این است که مردم اطمینان پیدا کنند که برگزارکنندگان انتخابات بی‌طرف هستند و بر همین اساس بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی استان طبق قانون و فارغ از نگاه‌های سیاسی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدمهدی اعلایی صبح امروز _دوشنبه بیست‌ودوم آبان_ در جلسه مشترک ستاد انتخابات استان قزوین با هیئت نظارت انتخابات که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات باید برای هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات وارد موضوعات جزئی شوند و پیش‌بینی‌های لازم را در همه موارد داشته باشند.

وی با بیان اینکه معمولاً فضاهای کلی در انتخابات مغفول نمی‌ماند و برای آن‌ها برنامه‌ریزی مناسبی صورت می‌گیرد، افزود: نپرداختن و برنامه‌ریزی نکردن مناسب در جزئیات فرآیندها ممکن است چالش‌هایی را در روز انتخابات ایجاد کند و مجریان انتخابات باید از زمان مناسب باقی‌مانده تا انتخابات برای پرداخت اصولی به موضوعات خرد که اثرگذار هستند، استفاده کند.

استاندار قزوین ادامه داد: تعامل هیئت اجرایی و نظارت تا به امروز برادرانه و جدی بوده است و از همین لحظه به بعد نیز به همین شکل باید تداوم پیدا کند. لازم است این ارتباطات در سطح استان و شهرستان به صورت مداوم و در مسیر اصولی شکل گیرد.

اعلایی اضافه کرد: بنای مجریان انتخابات در استان بر این است که مردم اطمینان پیدا کنند که برگزارکنندگان انتخابات بی‌طرف هستند و بر همین اساس بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی استان طبق قانون و فارغ از نگاه‌های سیاسی انجام شده است.

وی تصریح کرد: انتخابات به صورت مردمی برگزار می‌شود و هیئت اجرایی از موجه‌ترین و معتمدترین انسان‌های هر شهرستان هستند، آن‌ها برگزارکننده انتخابات هستند و مجموعه وزارت کشور تنها نقش هماهنگ‌کنندگی را دارد. این از محاسن انتخابات است که مردم خودشان به واسطه معتمدان خود انتخابات را برگزار می‌کنند و با حضورشان به آن رونق می‌دهند.

کد خبر 703747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.