برقراری بیش از ۱۵ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی سمنان

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان از پاسخ به بیش از ۱۵ هزار تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان طی هفت ماه گذشته خبر داد.

رضا خادمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سمنان، اظهار کرد: در هفت ماه سال جاری، به بیش از ۱۵ هزار تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان پاسخ داده شده است که از این میزان تماس، ۴۵۰ ساعت و ۲۰ دقیقه عملیات اطفا، حریق، امداد و نجات و میانگین چهار دقیقه و ۱۱ ثانیه زمان رسیدن به محل حادثه به ثبت رسیده است.

وی افزود: طی هفت ماه گذشته، ۳۲۷ مورد آتش‌سوزی و ۶۷۶ مورد عملیات امداد و نجات در شهرستان سمنان به وقوع پیوسته که بی‌احتیاطی، نقص فنی خودرو و اتصالی برق از دلایل این حوادث بوده است، همچنین از این میزان ۱۱۹ مورد مربوط به معابر (ساختمان‌های متروکه، ضایعات و سطل‌های زباله)، ۴۰ مورد مربوط به حریق خودرو و ۵۷ مورد مربوط به حریق منزل مسکونی بوده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: مأموران آتش‌نشانی شهرداری سمنان طی این هفت ماه، ۶۷۶ مورد حادثه جداگانه شامل محبوسی در اماکن و خودروها و آسانسور، گیر کردن حلقه یا انگشتر، تصادف و واژگونی خودرو را پوشش داده‌اند و به شهروندان و هموطنان امدادرسانی کرده‌اند، از این میزان ۱۶۳ مورد مربوط به گرفتن حیوانات موذی، ۲۴۴ مورد محبوس شدن در کابین آسانسور، ۴۲ مورد مربوط به گیر کردن حلقه و ۳۶ مورد مربوط به تصادفات جاده‌ای و واژگونی خودرو بوده است.

خادمیان تصریح کرد: ۸۰ مورد از حوادث آتش‌سوزی و امداد و نجات در خارج از محدوده شهری رخ داده که توسط نیروی‌های عملیاتی به خوبی پوشش داده شده است و تعداد نجات‌یافتگان در هفت ماه نخست سال جاری در این عملیات‌ها، ۶۶۹ نفر است.

کد خبر 703742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.