تایید صلاحیت ۷۲ درصد از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان یزد

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: ۷۲ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان یزد تایید صلاحیت شدند.

سعید رستگاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در زمان ثبت‌نام قطعی انتخابات داوطلبان رقابت در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۳۶۳ نفر در مجموع چهار حوزه انتخابیه استان یزد ثبت‌نام کردند.

وی گفت: پس از پایان ثبت‌نام ۷ نفر از روند انصراف دادند و نهایتاً ۳۵۶ جهت ادامه روند و بررسی صلاحیت‌ها باقی ماندند.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد افزود: ۵۱ نفر توسط هیئت‌های اجرایی عدم تأیید و ۴۸ نفر عدم احراز هویت تشخیص داده شدند و ۲۵۷ نفر تأیید شدند.

رستگاری خاطرنشان کرد: افرادی که در مرحله بررسی هیئت‌های اجرایی تأیید یا احراز هویت نشدند می‌توانند اعتراض خود نسبت به عدم تأیید یا عدم صلاحیت و بررسی تا ۲۴ آبان ماه در سایت اعتراض خود را ثبت کنند.

وی از رقابت ۶۴ نفر برای هر کرسی نمایندگی مجلس در استان خبر داد و گفت: تا به این لحظه ۷۲ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان یزد تأیید صلاحیت شدند.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد تصریح کرد: همه نمایندگان فعلی استان در هیأت‌های اجرایی تأیید صلاحیت شدند. رستگاری علت عمده تأیید نشدن صلاحیت تعدادی از داوطلبان در این مرحله را، عدم ارائه گواهی پنج ساله سابقه اجرایی عنوان کرد.

سید ناصر محمدی، رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان یزد نیز اظهار کرد: هجدهم آبان رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی استان به پایان رسید و روزهای نوزدهم و بیستم نتایج رسیدگی داوطلبان اطلاع رسانی شد.

وی اضافه کرد: از امروز بیست و یکم آبان ماه لغایت بیست و چهارم آبان ماه مطابق قانون داوطلبانی که صلاحیت شأن تأیید نشده است می‌توانند اعتراض و شکایت خود را به هیئت نظارت شورای نگهبان را از طریق سامانه اعلام کنند.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان یزد تصریح کرد: از روز بیست و پنجم آبان ماه به مدت ۵۰ روز بررسی عدم احراز یا عدم تأیید در هیئت‌های نظارت و هیئت‌های مرکزی رسیدگی خواهند شد.

محمدی تصریح کرد: ممکن است در این مرحله برخی از داوطلبانی که تأیید شدند با بررسی مدارک آن‌ها تأیید نشوند و یا افراد رد صلاحت شده مورد تأیید قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در این مرحله از بررسی‌ها از سازمان‌های مربوطه از جمله، اداره اطلاعات سپاه، اداره اطلاعت دادگستری، ثبت احوال و نیروی انتظامی استعلام‌ها واصل و تحقیقات محلی نیز انجام می‌شود و بعد از پایان ۵۰ روز نتایج نهایی اعلام می‌شود.

کد خبر 703674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.