معدوم‌سازی بیش از ۵۰ تن مواد غذایی فاسد در شهر سنندج

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنندج گفت: در جریان نظارت‌های صورت گرفته طی هفت ماهه امسال بیش از ۵۰ تن انواع موادغذایی غیرقابل مصرف و تاریخ گذشته توسط بازرسان این مرکز کشف و ضبط و پس از طی پروسه قانونی به صورت کامل معدوم‌سازی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان سنندج، محمد شاه‌ویسی اظهار کرد: نظارت بر فعالیت اصناف و اماکن و مراکز صنعتی و کارگاهی، کنترل کیفیت مواد غذایی و تأیید سلامت این مواد، پیشگیری از تخلف بهداشتی و پیگیری معضلات بهداشتی در زمینه ارائه خدمات اصناف چهارگانه به شهروندان به صورت مستمر در دستور کار بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای این مرکز قرار داشته و با توجه به حساسیت موضوع، به صورت ویژه رصد می‌شود.

وی افزود: در همین راستا طی هفت ماهه نخست امسال، بازرسان بهداشت محیط این مرکز ۲۹ هزار و ۵۰۸ مورد بازدید را در سطح شهر و اماکن بین جاده‌ای و روستاهای تابعه این شهرستان انجام دادند که طی این بازدیدها ۲۸۹ مورد تخلف بهداشتی توسط اصناف مختلف محرز شده و متصدیان این مشاغل به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت سنندج با اشاره به پلمپ ۱۴ واحد تجاری طی مدت مذکور، تصریح کرد: در جریان نظارت‌های صورت گرفته بیش از ۵۰ تن انواع مواد غذایی غیرقابل مصرف و تاریخ گذشته توسط بازرسان این مرکز کشف و ضبط شد که این مواد پس از طی پروسه قانونی و با حضور نمایندگان قضائی، شهرداری و نیروی انتظامی به صورت کامل معدوم‌سازی شد.

شاه‌ویسی ادامه داد: طی مدت زمان یاد شده ۱۶۲ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی آماده عرضه گرفته شده و ۴۶۷ مورد نمونه‌برداری از نان خبازی‌ها از نظر کیفیت نان و تست میزان نمک و عدم استفاده از جوش شیرین در نان نیز صورت گرفته است.

وی با اشاره به شناسایی ۶۳ مورد عامل زیان‌آور سر و صدا، ۶۷ مورد عوامل زیان‌آور روشنایی نامطلوب، ۱۱۵ مورد ارزیابی پوسچر نامناسب در محیط کار و ۹۸ مورد گزارش سختی و زیان‌آور در محیط کار گفت: در همین رابطه بیش از ۱۳ هزار مورد آموزش‌های لازم توسط کارشناسان این مرکز در زمینه الزام به رعایت موارد ایمنی و بهداشت کار به شاغلان کارگاه‌ها و صنایع کار ارائه شده است.

کد خبر 703623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.