راه‌اندازی سینمای سیار آموزشی در پلیس راهور اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از راه‌اندازی اولین سینمای سیار آموزشی ویژه موتورسوران در سطح شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ اصغر زارع در حاشیه اجرای طرح ارتقای فرهنگ ترافیک بین موتورسیکلت سواران اظهار کرد: از آنجا که همه ساله بیش از ۵۰ درصد از جان باختگان حوادث رانندگی در راه‌های درون‌شهری استان را موتورسواران تشکیل می‌دهند، در همین راستا ارتقای فرهنگ ترافیک بین این دسته از کاربران ترافیک شهری در دستور کار جدی پلیس راهور استان اصفهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه به دنبال فرهنگ‌سازی استفاده از کلاه ایمنی بین راکبان موتورسیکلت هستیم، افزود: آمارها نشان می‌دهند که بیش از ۹۰ درصد موتورسواران جان باخته در حوادث رانندگی بدون کلاه ایمنی بودند و به علت ضربه‌ای که به سر آنها وارد شده بود دچار مصدومیت شدید شده و جان باخته بودند و این موضوع حاکی از آن است که اگر فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی بین موتورسواران جا بیفتد، از تعداد کشته‌های آنها کاسته خواهد شد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: موتورسیکلت یک وسیله نقلیه بدون حفاظ است و کلاه ایمنی تنها ابزاری است که می‌تواند حافظ جان راکب و ترک نشین آن باشد.

وی با اشاره به راه‌اندازی اولین سینمای سیار آموزشی ویژه موتورسوران برای اولین بار با ابتکار پلیس راهور اصفهان، گفت: در این طرح تعدادی اتوبوس مجهز به صورت چرخشی در بعضی از نقاط پرتردد شهر مستقر و کارشناسان پلیس راهور موتورسوران بدون کلاه ایمنی را متوقف و به داخل اتوبوس مذکور هدایت می‌کنند و از آنها می‌خواهند تا پای تماشای فیلم‌های کوتاه و مستندهای آموزشی از تصادفات و حوادث دلخراشی که برای موتورسواران متخلف و فاقد کلاه ایمنی رخ داده بنشینند.

سرهنگ زارع مدت زمان استفاده از سینمای سیار پلیس راهور را بین ۳۰ دقیقه اعلام و اضافه کرد: با تلاش‌ها و زحمات کارشناسان پلیس راهور استان اصفهان بیش از ۲۰۰ فیلم کوتاه و مستند آموزشی در خصوص نحوه استفاده صحیح از موتورسیکلت و حوادث دلخراشی که برای راکبان و سرنشینان این وسیله نقلیه رخ داده تهیه شده که تماشای آنها تأثیر بسیار زیادی در نگرش و رفتار موتورسواران خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم با این اقدام تغییرو تحولی اساسی در بین راکبان موتورسیکلت ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در پایان نمایش فیلم کارشناسان پلیس راهور به آموزش قوانین و مقررات استفاده از موتورسیکلت برای موتورسوران می‌پردازند، خاطرنشان کرد: در این طرح اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نیز با پلیس راهور همکاری و مشارکت دارد و در آینده‌ای نزدیک در چندین نقطه شهر اصفهان به اجرا گذاشته می‌شود.

کد خبر 703595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.