دمای هوای اصفهان به ۵ درجه می‌رسد / تداوم آلودگی هوا

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان گفت: افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توأم با رشد ظرفیت غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی با کنترل نکردن منابع آلاینده در مناطق پرتردد و صنعتی تا پایان روز سه‌شنبه بیست‌وسوم آبان تداوم دارد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی خروجی مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده جوی پایدار تا روز چهارشنبه بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان به صورت صاف، گاهی وزش باد ملایم و در نواحی مرکزی و صنعتی غبارآلودگی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به پایداری جو و انباشت غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا به ویژه در شهر اصفهان و مناطق صنعتی در برخی از ساعات صبح و شب در حد ناسالم برای عموم پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح نارنجی با توصیف سامانه تشدید شرایط پایداری در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از روز جمعه نوزدهم آغاز شده و تا پایان وقت سه‌شنبه بیست‌وسوم آبان با انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی همراه است.

معتمدی گفت: افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توأم با رشد ظرفیت غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی در صورت رعایت و کنترل نکردن منابع آلاینده احتمال شرایط بسیار ناسالم به ویژه در مناطق پرتردد و صنعتی از مخاطرات فعالیت سامانه مذکور است.

وی اظهار کرد: مدیریت کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، تاکید بر تردد نکردن گروه‌های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۲۴ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به پنج درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: مهاباد با بیشینه دمای ۲۷ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای منفی دو سانتی‌گراد، به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 703568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.