۵۷ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس در استان اصفهان تأیید و ۲۳ درصد رد صلاحیت شدند

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: ۵۷ درصد از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان تأیید صلاحیت، ۲۳ درصد عدم تأیید صلاحیت و ۲۰ درصد عدم احراز صلاحیت شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی انتخابات استان اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری امروز _یکشنبه بیست‌ویکم آبان‌_ در حاشیه بیست‌وپنجمین جلسه ستاد انتخابات استان، اظهار کرد: فرآیند انتخابات با قوت در استان اصفهان و کشور در حال اجراست.

وی افزود: تا امروز هیچ نکته‌ای که در روند فرآیند انتخابات مشکل ایجاد کند رخ نداده و فرآیند انتخابات با سلامت و قوت در حال اجراست.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان بیان کرد: فرآیند اخیری که طی شد، فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی بود که در زمان مقرر قانونی نتایج را اعلام کرد.

جان‌نثاری متذکر شد: در بررسی‌هایی که انجام گرفت، ۵۷ درصد از داوطلبان تأیید صلاحیت، ۲۳ درصد عدم تأیید صلاحیت و ۲۰ درصد عدم احراز صلاحیت شدند.

وی گفت: موظف هستیم سوابق و اطلاعات تمامی داوطلبان را با انصاف، عدالت و بر اساس مرقانون بررسی کنیم که همین‌گونه نیز اتفاق افتاده است.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: ما نیز در جلسات بسیار متعددی، از فرمانداران به‌عنوان رؤسای هیئت‌های اجرایی درخواست کردیم معتمدان عضو هیئت اجرایی را به صورت فراگیر، از گروه‌های مختلف با سلیقه‌های سیاسی متفاوت انتخاب کنند و هیچ‌گونه گرایش خاصی اعمال نشود که این مهم نیز رقم خورده است.

جان نثاری تصریح کرد: مردم شهرستان‌ها معتمدان را می‌شناسند، همچنین شخصیت‌های حقوقی که باید در هیئت‌های اجرایی شرکت می‌کردند نیز حضور فعال داشتند تا سوابق افراد بررسی شود و طبق قانون به سه گزینه تأیید صلاحیت، عدم تأیید صلاحیت و عدم احراز صلاحیت رأی دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: متأسفانه در رسانه‌ها «رد صلاحیت» مطرح شده که با «عدم تأیید صلاحیت» متفاوت است.

جان‌نثاری افزود: رد صلاحیت بدین معناست که همه جوانب فرد بررسی شده است و تشخیص داده‌اند که او صلاحیت ندارد، اما عدم صلاحیت بدین معناست که بر اساس قانون صلاحیت فرد تأیید نمی‌شود که امکان اعتراض دارد و ممکن است در رده‌های بعدی فرد تأیید صلاحیت شود.

وی اظهار کرد: در عدم احراز نیز صلاحیت فرد باید برای اعضای هیئت اجرایی احراز شود که فرد صلاحیت نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را بر اساس قانون دارد یا خیر.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان خاطرنشان کرد: فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان بر اساس قانون و رعایت عقل و انصاف طی شده است.

وی ادامه داد: فرصت قانونی برای داوطلبان وجود دارد که در صورت عدم تأیید یا عدم احراز صلاحیت به هیئت نظارت اعتراض خود را اعلام کنند و در فرصت قانونی نیز هیئت نظارت بررسی و اعلام نظر می‌کند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان خاطرنشان کرد: اخبار و مطالبی شنیده می‌شود که شخصی با سابقه بسیار مستحق عدم تأیید بوده است؟ پاسخ این سوال بر اساس مفاد قانونی مشخص است.

جان‌نثاری افزود: ممکن است فردی تا زمانی عملکرد خوبی داشته، اما از زمانی به بعد ایراد و اشکالاتی به او وارد باشد، از این‌رو تأیید صلاحیت فرد همیشگی نیست.

وی در پایان اضافه کرد: اینگونه موارد باید در جامعه به صورت شفاف تشریح شود تا ابهامی در ذهن مردم باقی نماند.

کد خبر 703512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.