چند درصد از داوطلبان انتخابات مجلس تایید صلاحیت شدند؟

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۲۴ هزار و ۹۸۲ نفر داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس بودند که از میان ۱۴ درصد عدم تایید و ۱۴ درصد عدم احراز شدند، البته عدم احراز و عدم تایید به معنای رد صلاحیت نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمحمدتقی شاهچراغی پیش از ظهر امروز _شنبه بیستم آبان‌ماه_ در نشست خبری در مورد روند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان نمایندگی اظهار کرد: هیأت‌های اجرایی پس از پایان رسیدگی به مدت دو روز، موظفند نتایج آن را به داوطلبان اطلاع‌رسانی کنند.

وی افزود: داوطلبانی که عدم احراز از هیئت اجرایی گرفتند از فردا به مدت چهار روز می‌توانند به سامانه وزارت کشور مراجعه کنند و اعتراض خود را ثبت کنند که از هشتم تا هجدهم اعتراضات قابل ثبت است و اعتراضات به هیئت نظارت استان‌ها برای رسیدگی ارسال می‌شود داوطلبانی که مایل هستند دلایل عدم احراز را داشته باشند با مراجعه حضوری به خودشان (برای رعایت حال آن‌ها) گفته و اسناد آن خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور ابراز کرد: هیئت‌های نظارت استانی در طول ۵۰ روز به شکایات رسیدگی می‌کنند، مجدد اگر عدم احراز مطرح شود و کسی اعتراض داشته باشد، شورای نگهبان به آن رسیدگی می‌کند.

وی ادامه داد: برابر قانون هیئت‌های اجرایی از بین معتمدینی که به هیئت نظارت معرفی شدند و تاییدیه گرفتند جلسه می‌گذارند؛ هشت نفر به عنوان معتمد انتخاب می‌شوند به علاوه سه نفر دیگر (فرماندار، نماینده رئیس دادگستری استان و نماینده ثبت احوال) به عنوان هیأت اجرایی منصوب می‌شوند؛ از مجموع بیش از ۲۴ هزار نفر هیئت‌های اجرایی برابر استعلامات از مراجع پنج‌گانه تصمیم‌گیری می‌کنند و در ادامه مسیر اعتراض کسانی که اعتراضشان را ثبت می‌کنند، پیگیری می‌شوند باید توجه داشت مر قانون مبناست.

شاهچراغی اعلام کرد: ۲۴ هزار و ۹۸۲ نفر داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با همه سلایق بودند که از میان ۱۴ درصد عدم تأیید و ۱۴ درصد عدم احراز شدند، البته عدم احراز و عدم تأیید به معنای رد صلاحیت نیست.

وی خاطرنشان کرد: به‌طور قطع دشمنان خارجی از مرزها به دنبال این هستند به سلامت و رقابت در انتخابات خدشه وارد کنند.

کد خبر 703232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.