لازمه توسعه ورزش همگانی در تیران انجام اقدامات مشترک است

رئیس شورای اسلامی شهر تیران گفت: توسعه ورزش همگانی و ترویج فرهنگ تحرک میان شهروندان تیرانی به انتخاب کار ویژه مشترک بین‌بخشی نیاز دارد تا این مهم محقق شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، عبدالله امینی امروز_ شنبه بیستم آبان_ در نشست کمیته توسعه ورزش همگانی در تیران با اشاره به لزوم توسعه تحرک و ترغیب به ورزش اظهار کرد: تحقق این امر در قالب یک هیئت ورزشی یا اداره میسر نخواهد بود بلکه به همبستگی و انتخاب کار ویژه با چشم‌انداز مشخص نیاز دارد.

وی افزود: دستگاه‌های اداری، رسانه‌ها، خیران و صاحبان صنایع نیز باید در کنار همدیگر برای توسعه ورزش همگانی کار کنند و نخبگان و صاحب‌نظران وارد صحنه شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران با بیان اینکه مدیریت شهری متناسب با برنامه و بودجه سالانه در حوزه ورزش فعالیت می‌کند، تصریح کرد: سایر نهادها متناسب با مأموریت ذاتی خود در امر توسعه ورزش نقش‌آفرینی کنند تا کار تنها بر عهده یک یا دو سازمان قرار نگیرد.

امینی ورزش را از مقوله‌های مؤثر بر سلامت جسم و روح، نشاط اجتماعی، امیدواری، اشتغال‌زایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و ادامه داد: با توجه به نقش گسترده این حوزه، لازم به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است.

وی با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های اداره ورزش و جوانان تیران و کرون در دوره جدید، تصریح کرد: در شرایط فعلی عزم خوبی بر ایجاد بستر مشارکت در امر ورزش و ارائه برنامه مشخص هدفمند وجود دارد و این موضوع حمایت دیگر دستگاه‌ها نیاز است.

جواد بهارلویی، رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون با بیان اینکه به همکاری بخش‌های مختلف اداری، صنعتی و مردمی برای رونق ورزش نیاز داریم، تاکید کرد: بعضی از شهروندان اثرگذار و فعال در امر ورزش به دلیل بی مهری یا نبود برنامه مشخص در گذشته بی‌انگیزه شده‌اند.

وی ادامه داد: ایجاد انگیزه برای حضور این گروه در عرصه‌های ورزشی در دستور کار قرار گرفته است تا مشارکت اجتماعی رقم بخورد.

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان رشته تربیت بدنی در دانشگاه‌های این شهرستان قابل توجه است، گفت: زمینه همکاری آن‌ها باید فراهم شود تا در کنار خیران و بخش خصوصی، کارشناسان امر راهبری را انجام دهند.

وی اضافه کرد: رویدادهای ورزشی همگانی با تقویت برنامه‌ها به صورت ماهانه و فصلی در محلات شهری و روستایی اجرایی می‌شود.

کد خبر 703214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.