اجرای ۱۰۰ سامانه کنترل هوشمند و مدیریت ترافیک در کاشان

شهردار کاشان از تامین تجهیزات و اجرای ۱۰۰ سامانه کنترل هوشمند و مدیریت ترافیک در شهر خبر داد و گفت: با اجرا و بهره‌برداری از سامانه‌های پیش‌بینی شده در این قرارداد، ضمن افزایش امنیت شهری شاهد کاهش تخلفات رانندگی، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات در مدیریت ترافیک شهر خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان کیومرث محمدپور امروز _شنبه بیستم آبان_ در جمع خبرنگاران از تأمین تجهیزات و اجرای ۱۰۰ سامانه کنترل هوشمند و مدیریت ترافیک در شهر با هزینه دو هزار میلیارد ریال خبر داد و اظهار کرد: این قرارداد با هدف خرید، نصب و راه‌اندازی انواع سامانه دوربین نظارت تصویری، ثبت تخلف سرعت، کنترل پارک حاشیه‌ای و پلاک‌خوان و عبور از چراغ قرمز برای شهر کاشان اجرایی می‌شود که با توجه به ماهیت آن تا پایان کار هزینه‌ای بیش از دو هزار میلیارد ریال برای شهرداری در بر خواهد داشت.

وی افزود: قرارداد موصوف مازاد بر قراردادها و هزینه‌های انجام شده طی سال جاری در زمینه نگهداری دوربین‌های موجود و تجهیز ساختمان مرکزی کنترل ترافیک شهرداری است.

شهردار کاشان تصریح کرد: سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این قرارداد، به‌رغم پرداخت نشدن کامل مطالبات شهرداری از سهم ماده ۲۳ جرایم راهنمایی و رانندگی و در شرایط تنگنای شدید مالی شهرداری به دلیل اهمیت و ضرورت آن انجام شده است.

محمدپور خاطرنشان کرد: با وجود آنکه ارتباط سامانه‌های مورد نظر می‌تواند بر پایه وایرلس انجام شود، اما اجرای زیرساخت امن و پرسرعت فیبر نوری یک ضرورت است که توأمان و موازی با عملیاتی شدن قرارداد منعقد شده و مذاکرات و اقدامات لازم و تفاهم برای انجام بستر فیبر نوری نیز در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: با اجرا و بهره‌برداری از سامانه‌های پیش‌بینی شده در این قرارداد، ضمن افزایش امنیت شهری شاهد کاهش تخلفات رانندگی، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات در مدیریت ترافیک شهری خواهیم بود و اجرای طرح‌های ترافیکی در هسته مرکزی امکان‌پذیر می‌شود.

کد خبر 703138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.