نقل و انتقال معلمان به استان‌ها واگذار شده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: در زمینه نقل و انتقالات معلمان اختیارات را به استان‌ها دادیم اما به شرطی که هیچ کلاسی در هیچ نقطه بدون معلم نماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، رضا مراد صحرایی امروز- نوزدهم آبان ماه- در مراسم افتتاح دبستان ۶ کلاسه برکت شهرستان اسفراین اظهار کرد: در دولت با وجود همه تنگناها مصمم است تا مشکل کمبود معلم در کلاس‌های درس برطرف شود.

وی افزود: مشکل کمبود معلم یک امر سنواتی است که امسال به دلیل بازنشستگی‌های بیش از پیش بینی، بیشتر نمایان شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان مهمترین دارایی، امانت و آینده سازان یک کشور هستند که نمی‌شود بدون مطالعه و شناخت، آموزش و تربیت آنها را به کسی سپرد، تصریح کرد: در امر رفع کمبود معلم و انتخاب معلمان مطلوب و هویت بخش، تمام تلاش خود را به کار بستیم.

وی تصریح کرد: باعث افتخار است که یکی از ستاره‌های کنکور سراسری امسال در شهرستان اسفراین بود.

صحرایی گفت: در زمینه نقل و انتقالات معلمان اختیارات را به استان‌ها دادیم اما به شرطی که هیچ کلاسی در هیچ نقطه بدون معلم نماند.

وی افزود: با همت و همکاری بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تاکنون شاهد به نتیجه رسیدن بسیاری از پروژه‌های آموزشی و ساخت مدرسه در مناطق مختلف کشور به ویژه در مناطق محروم هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آینده هر منطقه و شهر به مدارس آن منطقه گره خورده است، ادامه داد: برای ساختن آینده‌ای روشن باید همه کمک کنند تا مدرسه‌ها را بسازیم.

وی افزود: اگر مدرسه‌ها را قوی بسازیم و از نیروهای با کیفیت پر کنیم دانش آموزان ما شکوفا می‌شوند و آینده کشور نیز ساخته خواهد شد.

صحرایی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان نمی‌توانیم و حق نداریم کیفیت را فدای کمیت و سرعت کنیم، گفت: در موضوع کمبود معلم قرار داریم اما هیچ وقت اصول و کیفیت را فدا نخواهیم کرد؛ همچنین استخدام نیروهای مهرآفرین در حال انجام است.

به گزارش ایمنا، در این آئین دبستان شش کلاسه برکت شهرک سلمان فارسی شهرستان اسفراین با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال و با ۶۵۵ مترمربع زیربنای آموزشی با همت بنیاد برکت افتتاح شد.

نقل و انتقال معلمان به استان‌ها واگذار شده است

کد خبر 703054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.