دانش‌بنیان‌ها اولویت نخست استان یزد در اعطای تسهیلات

استاندار یزد با تاکید بر اینکه علم و فناوری در راس امور استان یزد قرار دارد، گفت: اولویت نخست استان، پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است.

مهران فاطمی در حاشیه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد اظهار کرد: به واسطه میزبانی استان یزد از رویداد سومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران طی روزهای اخیر، نخستین نشست فناورانه با بخش خصوصی به منظور اعتلای حوزه فناوری برگزار شد.

وی افزود: به منظور ارتقای سواد دیجیتال دانش‌آموزان و منابع انسانی استان، تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است تا با آن مجموعه وزارت ارتباطات با همکاری آموزش و پرورش بخش قابل توجهی از مدارس را تجهیز کند و بحث سواد دیجیتال را با محوریت زبان‌های برنامه‌نویسی از دوره متوسطه اول آغاز کنیم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: این پروژه به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با مشارکت بخش خصوصی وزارت ارتباطات و استان تأمین هزینه خواهد شد، حدود ۲۰ میلیارد تومان برای سکوهای آموزش از سمت وزارت ارتباطات و ۲۰ میلیارد به صورت مشترک توسط بخش خصوصی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت خواهد شد.

هنرستان فناوری در یزد احداث می‌شود

فاطمی اضافه کرد: مقرر شد اتاق بازرگانی استان یزد هنرستانی را در زمینه فناوری پایه‌گذاری کند تا استان یزد در حوزه فناوری اطلاعات روزبه‌روز پیشرفت خوبی داشته باشد.

وی تاکید کرد: مجموعه فعالیت‌هایی که شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق در استان یزد انجام می‌دهند باید خروجی خود را در بخش صنعت، اقتصاد و جامعه نشان دهد، هرچقدر سهم مجموعه دانش‌بنیان استان افزایش پیدا کند، نشان می‌دهد که این مجموعه‌ها اثرگذارتر و هدفمندتر کار کردند.

استاندار یزد اضافه کرد: در سفر رئیس‌جمهور مقرر شد استان یزد با توجه به زیرساخت‌ها و اولویت‌هایی که دارد به استان هدف پیاده‌سازی قانون جهش تولید دانش‌بنیان تبدیل شود؛ بر اساس این قانون تولیدات دانش‌بنیان و فناور در استان یزد افزایش و سهم آن در اقتصاد نیز افزایش پیدا می‌کند.

فاطمی ادامه داد: این پیشنهاد مصوب و در معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور با حضور مسئولان تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که اعتبار آن حدود سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان معادل سه برابر اعتبارات استان یزد است، بخشی از این اعتبار نقدی و بخشی در قالب تسهیلات ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: به این واسطه در این تفاهم‌نامه پروژه‌هایی آورده و در آن سهمی برای شرکت‌های بزرگ، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها دیده شده است، اجرای این تفاهم‌نامه به‌طور مستقیم بر سهم اقتصاد حوزه دانش‌بنیان اثرگذار خواهد بود.

سهم دانش‌بنیان‌ها در اقتصاد کشور به ۷ درصد می‌رسد

استاندار یزد تصریح کرد: سهم اقتصاد دانش‌بنیان در کشور در حال حاضر کمتر از دو درصد است و هدف برنامه این است که سهم اقتصاد دانش‌بنیان در اقتصاد ملی افزایش پیدا کند و به هفت درصد برسد، در این زمینه هدف‌گذاری انجام شده است تا تولید ثروت از محل دانش و فناوری در بستر شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق شکل بگیرد.

فاطمی افزود: این نوید را به مردم استان می‌دهیم که یزد در قله‌های رفیع حوزه دانش‌بنیان و علم و فناوری درخشان‌تر خواهد شد و نسل آینده یزد، آینده دانش‌بنیان خواهد بود.

استاندار یزد اظهار کرد: استان یزد جایگاه ممتازی در زیست‌بوم علم و فناوری کشور دارد و هرکجا که بحث اقتصاد دانش‌بنیان، پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان باشد، یزد جزو سه استان برتر خواهد بود.

فاطمی گفت: اولویت استان یزد پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است و علم و فناوری همواره در رأس همه امور استان قرار دارد.

کد خبر 702988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.