جایگاه تکنولوژی در توسعه صنایع خودروسازی

بسیاری از شرکت‌های خودروسازی با استفاده از هوش مصنوعی، الگوریتم‌ها، تنظیمات خودرو و استفاده از انواع اپلیکیشن‌ها را آسان‌تر می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، در سال‌های اخیر تکنولوژی تأثیر قابل‌توجهی بر صنعت خودرو داشته، به طوری که باعث شده است پیشرفته‌ترین، ایمن‌ترین و راحت‌ترین خودروها تولید شود. مجهز شدن خودروها به تکنولوژی‌های جدید باعث شده است خودروها به دستگاه‌های هوشمند تبدیل شوند که رانندگی با آن‌ها آسان است و احتمال بروز تصادفات جاده‌ای را کاهش می‌دهند. قابلیت‌هایی مانند ترمز اضطراری، جهت‌یابی و سیستم خودران در خودروهای جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به بررسی تکنولوژی‌های به کار رفته شده در خودروهای پیشرفته و مجهز می‌پردازیم:

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی نقش مؤثر و قابل‌توجهی در آینده صنعت خودرو دارد و میزان استفاده از این فناوری هر روز رایج‌تر می‏‌شود. بسیاری از شرکت‌ها با استفاده از هوش مصنوعی، الگوریتم‌ها، تنظیمات خودرو و استفاده از انواع اپلیکیشن‌ها را آسان‌تر می‌کند. ‬ این سیستم می‌تواند با استفاده از سنسورهای مخصوص، به راننده اطلاع دهد که خودرو به خدمات مکانیکی نیاز دارد. علاوه بر این، هوش مصنوعی عملکرد خودرو را بررسی می‌کنند و راننده را از خطرات احتمالی آگاه می‌کند.

تکنولوژی خودران

بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده خودرو در حال آزمایش تکنولوژی خودران در جاده‌ها هستند، تعداد شرکت‌هایی که از این فناوری استفاده می‌کنند با گذر زمان بیشتر می‌‎شود. این سیستم شامل سنسورهای ترمز اتوماتیک، سنسور راندن بین خطوط، جهت‌یابی از طریق تشخیص نقاط کور، دوربین‌های تعبیه شده در عقب و جلوی خودرو، سیستم کروز کنترل و قابلیت پارک خودکار می‌شود.

فناوری CaaS

فناوری CaaS (Car as a Service) یک تکنولوژی خدماتی است که می‌توان با استفاده از آن و گوشی‌های هوشمند، خودروهای بی‌سرنشین را کرایه کرد. به منظور استفاده از این تکنولوژی نیازی به داشتن گواهینامه ندارید.

فناوری Google Android Auto

فناوری‌هایی مانند Google Android Auto و Apple CarPlay راننده را قادر می‌کند تا حین رانندگی، بدون در دست گرفتن موبایل از همه قابلیت‌های آن استفاده کند. این فناوری‌ها تصویر برنامه‌های اجرا شده درون گوشی را به مانیتور ماشین منتقل می‌کند، برای این کار باید از بلوتوث یا کابل USB استفاده کرد.

اینترنت اشیا

فناوری اینترنت اشیا به وسایل نقلیه اجازه می‌دهد تا به اینترنت متصل شوند و داده‌ها را با دستگاه‌های دیگر تبادل کنند و طیف وسیعی از ویژگی‌ها مانند نظارت از راه دور خودرو، بهبود تعمیر و نگهداری خودرو و پیش‌بینی و به‌روزرسانی ترافیک در زمان واقعی را ممکن می‌سازد. همچنین اینترنت اشیا به خودکارسازی پرداخت‌های سوخت و عوارض نیز کمک می‌کند و صنعت خودروسازی را یک قدم به دنیای هوشمندتر نزدیک می‌کند.

رابط انسان و ماشین (HMI)

سیستم‌های رابط انسان و ماشین مانند سیستم‌های مبتنی بر صدا به رانندگان اجازه می‌دهد با وسایل نقلیه خود تعامل داشته باشند و تجربه رانندگی را ایمن‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند؛ دستیارهای مجازی هوشمند نیز به رانندگان و مسافران کمک می‌کند تعامل بهتری با وسایل نقلیه داشته باشند.

کد خبر 702944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.