۴هزار مدرسه مجری سند تحول بنیادین می‌شوند

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: سه تا چهارهزار مدرسه برای اجرای سند تحول به صورت نمونه مشخص شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اراک، حمید طریفی‌حسینی امروز _پنجشنبه هجدهم آبان_ در آئین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در اراک اظهار کرد: هم‌اکنون نسخه اجرای سند تحول در سطح مدارس آماده است و این مهم اقدام بزرگی به شمار می‌رود.

وی افزود: به مدت ۱۲ تا ۱۳ سال اجرای سند تحول آموزش و پرورش باقی مانده بود، اما هم‌اکنون اجرای این طرح در مدارس در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه طرح سند تحول مسئولیت سنگینی را برای مسئولان این وزارتخانه ایجاد کرده است، گفت: سند تحول آموزش و پرورش تنها مختص سطح ستادی نیست، بلکه ستاد تا سطح را شامل می‌شود.

طریفی حسینی تصریح کرد: اقدامی که در سطح وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود، باید در سطح منطقه و مدارس کشور هم صورت گیرد.

وی از ایجاد ۲۰ هنرستان جوار صنعت در مهرماه امسال در سطح کشور خبر داد و گفت: سال گذشته ۴۰ هنرستان جوار صنعت در آموزش و پرورش ایجاد شد و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز به تعداد دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای کشور اضافه شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه توسعه رشته ریاضی و فیزیک در راستای توسعه علوم پایه در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد، افزود: سال گذشته دو درصد به تعداد دانش‌آموزان این رشته افزوده شد.

طریفی حسینی توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای در راستای ایجاد اشتغال پایدار، توجه به مسئله جوانی جمعیت و توسعه هنرستان‌ها را از جمله برنامه‌های این وزارتخانه در دولت سیزدهم اعلام کرد و گفت: دانش‌آموزان راهبردی‌ترین سرمایه‌های کشور هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی پس از شیوع ویروس کرونا در کشور مدرسه و دانش‌آموزان را مورد هدف قرار داده بودند، خاطرنشان کرد: دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان نظام با تدبیر مسئولان نقش بر آب شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اضافه کرد: امروز نظام تعلیم و تربیت کشور در دو نقطه عطف شامل توجه ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی به آموزش و پرورش و تحولات کیفی مبتنی بر مبانی نظری تمرکز دارد.

طریفی حسینی با بیان اینکه در دولت سیزدهم فضا برای انجام اقدامات بزرگ در آموزش و پرورش فراهم شد، گفت: آموزش و پرورش با محدودیت بودجه و امکانات مواجه نیست، زیرا نوع نگاه دولت، مجلس و دستگاه‌های نظارتی به این نهاد متفاوت شده است.

وی ادامه داد: باید از این فرصت برای پیشرفت و توسعه تعلیم و تربیت در کشور، بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: انجام طرح رتبه‌بندی معلمان از دیگر اقدامات دولت سیزدهم است که اجرای این طرح هم سال‌ها مسکوت مانده بود، اما با تدبیر این دولت زمینه اجرای آن در کشور فراهم شد.

به گزارش ایمنا در این آئین از زحمات احمدرضا نوازنی قدردانی و حسین مولوی به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی معرفی شد.

کد خبر 702827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.