توجه به نگاه فرایندی در طراحی‌های شهری ضروری است

معاون سابق شهرسازی و معماری و مشاور معاون برنامه‌ریزی شهردار اصفهان با بیان اینکه در طراحی‌های شهری باید نگاه فرایندی داشته باشیم، گفت: در پیاده‌راه‌سازی‌ها، بازپس‌گیری نگاه خودرو محور منجر به توسعه نگاه انسان‌محور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیداحمد حسینی‌نیا امروز _پنجشنبه هجدهم آبان_ در دومین نشست از سلسله نشست‌های «تجربه شهر» با موضوع پروژه پیاده‌راه‌سازی چهارباغ عباسی اظهار کرد: پیاده‌مداری و پیاده‌راه‌سازی دو مقوله‌ای متفاوت است که بسیاری این دو را با هم اشتباه می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در طراحی‌های شهری باید نگاه فرایندی داشته باشیم، افزود: پیاده‌راه‌سازی نیاز به مقدماتی دارد که می‌توان با پیاده‌مداری به‌عنوان یک ابزار آن را فراهم کرد تا اندیشه و تفکر ذی‌نفعان عام و خاص فراهم شود.

معاون سابق شهرسازی و معماری و مشاور معاون برنامه‌ریزی شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه پویش «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» به پیاده‌راه‌سازی چهارباغ کمک بسیاری کرد، افزود: در پیاده‌راه‌سازی‌ها، بازپس‌گیری نگاه خودرو محور منجر به توسعه نگاه انسان‌محور می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتماد لازم باید به متخصصان وجود داشته باشد، تصریح کرد: پروژه پیاده‌راه‌سازی چهارباغ اگر چه خالی از اشکال نیست، اما در شورای چهارم اصفهان باری اجرای این پروژه همت شد و امروز آنچه به‌عنوان چهارباغ پیاده راه می‌بینیم عملیاتی شد که امیدوارم با اقدامات حوزه فرهنگی، این محور پویاتر شود.

بحث‌های تکاملی پروژه چهارباغ به سرانجام برسد تا بر غنای شهر افزوده شود

محمد مسعود، مدرس دانشگاه در حوزه معماری و شهرسازی نیز در این نشست با بیان اینکه چهارباغ محور جهانی است، از این‌رو بسیار اهمیت دارد، گفت: می‌طلبد که بحث‌های تکاملی پروژه چهارباغ به انجام برسد، تا شاهد باشیم این قطعه مهم از محور تاریخی فرهنگی اصفهان در آینده بیشتر از قبل امکان ایجاد پیدا کند تا بر غنای شهر بیفزاید.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: از گذشته تا کنون هر زمان شهرداری پروژه‌ای را اجرایی می‌کرد عنوان شده که بخشی از هزینه‌ها باید در بعد ملی تأمین شود، اما در نهایت همه هزینه‌ها بر عهده شهرداری می‌افتد، در حالی که در همه شهرهای توسعه یافته و تاریخی به عنوان یک اصل پذیرفته شده که بعضی پروژه‌هایی که ابعاد ملی دارند علاوه بر سرمایه‌گذاری محلی، سهم دولت نیز باید لحاظ شود.

کد خبر 702822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.